نوشته شده توسط : نازی

قالب وب سایت دندانپزشکی دهان و اعضای آن یکی از مهمترین اعضای صورت و مهمترین قسمت بدن در برقراری روابط اجتماعی بین افراد است. گفتار را می توان مهم ترین وسیله ارتباطی انسان دانست و واضح است که دندان ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند. همچنین لبخند زیبایی که مشخصه چهره هر فردی است مدیون دندان های به همان اندازه زیباست.حالا مردم به اینترنت مراجعه می کنند و به دنبال دندانپزشک ماهر می گردند. سئوراز با سابقه ای غنی در طراحی وب سایت، به توسعه وب سایت های دندانپزشکی مطابق با استانداردهای جهانی امروزی افتخار می کند.
طراحی سایت دندانپزشکی
طراحی وب سایت دندانپزشکی و بهینه سازی آن بر اساس اصول سئو، سایت شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.
طراحی سایت ریسپانسیو
دارای گرافیک جذاب و ظاهر کاربر پسند و طراحی واکنش گرا برای نمایش در موبایل و تبلت به دلیل استفاده روزافزون از موبایل و تبلت برای دسترسی به اینترنت.
نمایش هزینه خدمات
امکان لیست کردن هزینه هر گونه درمان یا خدمات انجام شده در دندانپزشکی. مثلاً ارتودنسی، جراحی لثه، کشیدن دندان عقل و غیره.
آدرس دندانپزشک را در Google Maps وارد کنید
اطلاعات دقیق مطب دندانپزشکی از جمله شماره تلفن، آدرس وب سایت، آدرس شبکه اجتماعی را ذخیره کنید و همچنین آدرس مطب دندانپزشکی را در نقشه گوگل مشاهده کنید.
بهینه سازی وب سایت
برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل و در نتیجه افزایش بازدید سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، سرعت بالای بارگذاری صفحات و مقیاس پذیری مناسب و دسترسی به صفحات سایت و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت.
امکان رزرو آنلاین و نوبت دهی
امکان تعیین وقت قبلی یا تغییر آن از طریق وب سایت بدون نیاز به تماس یا مراجعه حضوری با دندانپزشک.
گالری عکس
امکان افزودن عکس با کیفیت از تجهیزات دندانپزشکی، فضای داخلی و خارجی مطب
مشاهده خلاصه های پزشکی
امکان مشاهده رزومه دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی، مدارک تحصیلی و افتخارات آنها



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

موسیقی زبان مشترکی است که همه ما را به آرامش یا هیجان می‌رساند. فرقی نمی‌کند اهل چه نوع موسیقی باشید و چقدر از وقتتان را برای شنیدن نوای موزیک صرف می‌کنید. داخل ماشین و زمانی که وقت خود را در خودرو سپری می‌کنیم بهترین موقعیت است تا با چند دقیقه موزیک روح خود را تازه کنیم.

باند اسپیکر انتخاب موزیک مناسب برای این که حال و هوا را عوض کنیم کافی نیست. این تجربه خوب و یه یاد ماندنی زمانی رقم می‌خورد که موسیقی را با پخش کننده مناسبی در خودرو گوش کنیم. پخش کننده‌ای که لذت گوش دادن به انواع موزیک، پادکست و فایل صوتی را دوچندان می‌کند. با این اوصاف همه ما به راهنمای خرید اسپیکر و باند ماشین نیاز داریم.

شما در انتخاب بهترین سیستم پخش کننده خودرو خود تنها نیستید. انواع و اقسام باندها و اسپیکر ماشین در بازار وجود دارند که با توجه به بازه قیمتی برای انتخاب آن‌ها نباید بی گدار به آب بزنید. راهنمای خرید امروز به نظر خاص شما گردآوری و تدوین شده است. همراه ما بمانید.

مدل پرفروش
اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-6965 V3
اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-6965 V3
مشخصات محصول:

بیشینه صدای خروجی 450 وات
حساسیت صدا 91 دسیبل
عمق نصب 84 میلی‌متر
نقاط قوت
دارای مخروط PEEK Film برای ایجاد صدایی شفاف و دقیق
طراحی سبد برای پوشش بیشتر در نصب بدون کاهش ظرفیت ورودی صدا
اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-6965 V3 از محصولات پرفروش این برند محبوب میان مصرف کنندگان است که با قیمت اقتصادی عرضه می‌شود. این محصول در واقع بلندگوی کواکسیال از نوع بیضی شکل بوده که در در اندازه‌ی 9×6 اینچ تولید می‌شود.

امپدانس 4 اهمی این محصول در تقابل با قدرت 23 تا 26000 هرتزی آن صدای روان و به اصطلاح تمیزی تولید می‌کند.

ساب ووفر خودرو کنوود مدل KFC-PS3016W
ساب ووفر خودرو کنوود مدل KFC-PS3016W
مشخصات محصول:

بیشینه صدای خروجی 2000 وات
حساسیت صدا 84 دسیبل
توان خروجی اسمی 400 وات
نقاط قوت
طراحی خاص بدنه برای جلوگیری از لرزش‌های محسوس
ساب ووفر خودرو کنوود مدل KFC-PS3016W با توان 400 وات تولید شده است. طراحی این محصول برای خروج صدایی باس به صورت مخروطی است و به جلوگیری از لرزش در صورت بلند بودن موزیک کمک می‌کند.

برای این که از صدای BASS این ساب ووفر استفاده کنید باید آن را به یک آمپلی‌فایر با توان خروجی بین 300 تا 600 وات وصل کنید. این محصول به صورت تک و با طراحی ویژه برای تولید صدای باس استفاده می‌شود.

اسپیکر خودرو پایونیر TS-F1634R
اسپیکر خودرو پایونیر TS-F1634R
مشخصات محصول:

بیشینه صدای خروجی 200 وات
حساسیت صدا 88 دسیبل
سایز 6.5 اینچ
نقاط ضعف
صدای خروجی ضعیف‌تر نسبت به مدل‌های مشابه پایونیر
اسپیکر خودرو پایونیر TS-F1634R از باندهای کواکسیال این برند بوده که با امپدانس 4 اهمی و پاسخ فرکانسی 31 تا 16000 هرتزی تولید شده است. توان اسمی در هر بلندگوی این مدل 25 وات است که با وجود بازه قیمتی محصول مناسب به نظر می‌رسد.

این محصول در ابعاد 16.6 سانتی‌متری و به شکل دایره‌ای و جفت تولید می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

عروسك در هر جامعه‌اي نماد فرهنگ و نوع تفكر و انتظار آن جامعه از دختران خود است. از اين‌جاست كه كاركرد آموزشي و ارزشي عروسك هم مطرح مي‌شود. عروسكي كه يك جامعه به دختران خود عرضه مي‌كند، بنياني است براي بزرگسالي آنان و حتي بر ساختار انديشه و رفتار و گفتار و پوشش دختران تاثير مي‌گذارد.

براي همه دختربچه‌ها، عروسك يك مسئله حياتي است. چه بخواهيم و چه نخواهيم، دختربچه‌ها، دوست دارند همواره عروسكي در آغوش يا در اتاق خود داشته باشند. حتي اگر تعداد زيادي عروسك داشته باشند، باز هم يكي از آن‌ها سوگلي است و جاي خاصي در قلب دختربچه‌ها دارد.

عروسك‌ها زماني توسط مادربزرگ‌ها و مادران براي دختربچه‌ها ساخته مي‌شد و ساختاري بسيار ساده و خيلي شبيه به واقعيت داشت و تا حدود خيلي زيادي تهي از فانتزي‌هاي امروزي بود. عروسك‌هاي پارچه‌اي مادران، با موهاي سياه كاموايي تقريبا شبيه خود دختران و مادران‌شان بودند و مثل آن‌ها لباس مي‌پوشيدند.

اما البته اين عروسك‌ها چندان فراگير نبودند و هر قبيله و ايل و شهر و حتي گاه هر خانواده عروسك خاص خودش را داشت. عروسك در جامعه ما، هرچند يك اسباب‌بازي مرسوم و معمول بود، اما در سطح اجتماع و در گستره فرهنگ-حتي با وجود كاركرد فرهنگي‌اش- چندان مطرح نبود و نشد. به‌خصوص پس از انقلاب اسلامي به دليل نگاه خاص شرع به عروسك و تمثال و مجسمه‌سازي، شاهد چندان تحركي در زمينه ساخت عروسك به عنوان اسباب‌بازي نبوديم و همين خلأ موجب ورود و هجوم عروسك‌هاي غربي از مسير قاچاق و از كشورهاي غربي به داخل كشور شد.

**عروسك‌سازي دقيقا فرهنگ‌سازي است
محمد كاظمي، روان‌شناس، عروسك‌ها را پلي ارتباطي ميان دنياي بزرگسالي و كودكي مي‌داند كه از يك‌سو مي‌توانند محبت‌زا باشند و از سوي ديگر در جامعه‌پذيري به كودك كمك مي‌كنند.

به گفته او: «عروسك‌ها با كاركردي كه براي انتقال معنا از دنياي بزرگسال به دنياي كودك ايفا مي‌كنند به‌صورت يك تمثال درمي‌آيند كه با ارائه يك نماد (جسم عروسك) كودك را به درك نشانه (معنا و مفهوم عروسك) سوق مي‌دهند.»

اما در جامعه ما عروسك به توليد صنعتي نرسيده و نتوانسته نقش ويژه فرهنگ‌سازي خود را ايفا كند. درحالي‌كه در ديگر كشورها به‌خصوص در كشورهاي غربي، ذهن صنعتي عروسك‌سازي مدرن به دليل الگوپذيري كه به‌واسطه تأثير عروسك‌هاي خود بر كودكان مي‌گذارد بسيار اهميت دارد و عاملي است كه از سوي قدرت رسانه‌اي حمايت مي‌شود تا صنعت‌هاي موازي مانند صنعت توليد منسوجات و لوازم آرايش در تمامي فرهنگ‌ها با توجه به الگويي كه در ذهن جمعي افراد شكل گرفته موفق به فروش بيشتر باشد.

كاظمي چنين ادامه مي‌دهد: «به بياني ساده‌تر عروسك‌سازي مدرن مي‌تواند با همسان‌سازي ذهن تصويري كودك و مشترك كردن الگوي زيبايي‌شناختي وي، جوامع يك‌دستي را شكل دهد كه هم مخاطب صنعت خويش باشد و هم بازاري براي فروش وسايل و ابزار آرايشي و تجملي.»

كاظمي به‌عنوان يك مثال از تاثيرگذاري فرهنگي عروسك معتقد است: «با باز شدن پاي عروسكي به نام «باربي» به جوامع مختلف و از جمله جامعه ما، نوعي فرهنگ خاص براي يك‌دست‌سازي انتظارات و آرزوهاي دختران وارد جامعه شد. باربي تقريبا در اغلب كشورها طرفداران و خريداران پروپا قرصي دارد.

عروسك باربي برخلاف عروسك‌هاي ديگر كه تداعي‌كنندة كودك‌اند و چهره معصومانه‌اي دارند، يك زن 20 سالة آمريكايي با تمام مشخصات اندامي آن است كه با دقت فراوان طراحي و ساخته مي‌شود و با حضور تصاويرش در بيشتر مايحتاج و ملزومات ضروري كودكان و نوجوانان از قبيل لوازم‌التحرير، كيف، كفش، شكلات‌ها، ظروف، لباس، ساعت، وسايل شخصي و... به ذهن كودكان و نوجوانان نفوذ كرده است.»

**باربي از كجا مي‌آيد؟
«باربي» عروسك بسيار زيبا و محبوبي است كه در مارس سال 1959 توسط شركت متل توليد و روانه بازار شد. طراح اصلي باربي، روث هندلر است كه اين عروسك را با الهام از عروسكي آلماني به نام بيلد ليلي براي دخترش باربارا پديد آورد. سبك زندگي، لباس‌ها و زيبايي باربي باعث شد در ميان كودكان و حتي بزرگسالان جايگاه ويژه‌اي به‌دست آورد.

تاريخ تولد باربي به‌طور دقيق 9 مارس 1959 است. باربي خانواده بزرگي دارد. در طول سال‌ها، تعداد اعضاي خانواده‌اش به 7 نفر رسيده، نخستين حيوان خانگي باربي سگ يا گربه نبود بلكه يك اسب بود. باربي تاكنون بيش از 500 بار در نقش‌ها و شخصيت‌هاي متفاوت مثل پرستار، افسر پليس، آموزگار، پزشك، دندانپزشك، دامپزشك، خواننده، ژيمناستيك كار، كارآگاه، افسر نيروي دريايي، افسر خلبان، مهماندار هواپيما، دزد ، گدا و ... عرضه شده كه تمام اين شخصيت‌پردازي‌ها در رابطه با كاركردهاي تربيتي اين عروسك است.

در سال 2001 عروسك باربي در اوّلين فيلم كامپيوتري خود به نام «باربي در فندق‌شكن» ظاهر شد، از آن پس تا به امروز تعداد قابل‌توجهي فيلم كامپيوتري، انيميشن، فيلم سينمايي و ...در مورد باربي توليد شده است. كلمه باربي به مرور زمان به معناي دختران و زنان زيبا به كار مي‌‌رود. اين عروسك در اينستاگرام نيز يك صفحه رسمي با چند ميليون فالوئر دارد.

پس از ساخت باربي تصميم بر اين شد مدل‌هاي گوناگوني از لباس‌ها در اختيار كودكان قرار گيرد تا آنان بتوانند شخصيت دلخواه خود را در مدل‌هاي مختلف به باربي ببخشند.

**باربي به دختران آموزش مي‌دهد
به مرور زمان باربي كاركرد مهمي يافت، باربي به دختران آموزش مي‌داد جامعة مدرن از آن‌ها به عنوان يك زن چه انتظاري دارد.

طراح تغييرات «باربي» در آمريكا «جك رايان» است كه قبل از آن در پنتاگون (وزارت جنگ آمريكا) طراح موشك‌هاي اسپارو و هاوك بود. شركت متل او را به‌خاطر تخصص و استعدادش در شناخت فرم هيكل زنان استخدام كرد.

باربي با قد بيش از 195سانتي‌متر، تنها 46 كيلوگرم وزن دارد، درحالي‌كه متوسط 

باربی مفصلی در تهران قد و وزن يك زن آمريكايي به ترتيب 163 سانتي‌متر و 66 كيلو گرم است و اگر عروسك باربي در همان ابعاد جان بگيرد، نمي‌تواند وزن خود را تحمل كند!

كمر باريك و اندام كشيدة باربي باعث شد دختران نوجوان در غرب و ساير كشورها براي اين‌كه اندام‌شان شبيه باربي شود يا از الگوي باربي خيلي فاصله نداشته باشند از خوردن غذا به اندازة كافي در سن رشد پرهيز كنند. به اين ترتيب آمار حيرت‌آور سازمان‌هاي بهداشتي غرب از سوء‌تغذيه دختران غربي خبر مي‌دهد.

باربي در طول اين سال‌ها در نقش‌هاي ويژه و متعددي چون سياست، جنگ، تعليم‌وتربيت و هنر و سينما و موسيقي ظاهر شده است. باربي در جنگ عراق يونيفورم نظامي پوشيد و اكنون علاوه بر دختران نوجوان و جوان، هنرپيشه‌ها و خواننده‌ها هم با هر ترفندي حتي با جراحي تلاش مي‌كنند نمونه زنده‌اي از باربي باشند.

**اعتراض‌ها عليه باربي
حضور پررنگ و پرنفوذ و تاثيرگذار باربي در كشورهايي مختلف و در ميان دختران و زنان، باعث دو دسته واكنش شد؛ اول اين‌كه تعدادي از كشورها با توجه به مذهب غالب خود، باربي را الگوي مناسب زنانه‌اي براي جامعه زنان خود نمي‌دانستند و نمي‌دانند. براي مثال باربي در جامعه خود ما معمولا مطرود و منفور است، البته نه از سوي مصرف‌كنندگان!

دسته دوم واكنش‌ها از سوي زنان رنگين‌پوست و يا داراي معلوليت جسماني بود. آن‌ها اعتراض داشتند كه چرا بايد باربي تا اين حد كامل باشد در جهاني كه افراد رنگين‌پوست و نيز معلولي هم وجود دارند كه با ديدن باربي دچار احساس سرخوردگي و افسردگي مي‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

اتو

 

 

پیراهن شما صاف نیست و نیاز به اطو شدن دارد اما اطوی شما کثیف است تصاویر و تکنیک های زیر به شما می آموزد که چگونه این مشکل را حل کنید و صفحه ی فلزی و روزنه های بخار آن را تمیز کنید

 

از این هفت مرحله پیروی کنید:


1- آب و جوش شیرین را مخلوط کنید.

 

اتو

 

 

( یک قاشق سوپ خوری آب بعلاوه دو قاشق سوپ خوری جوش شیرین)


2- مخلوط را با برس هم زده و روی صفحه ی فلزی اطو بمالید.

 

اتو

 

 

جاهایی که رسوب دارند

 

3- مخلوط روی اطو را با پارچه ای مرطوب پاک کنید

 

اتو

 

 

4-پاک کردن مجاریه اطو بخار:

 

اتو

 

 

گوش پاک کنی را با آب مقطر مرطوب کنید و وارد مجارده اطو بخار کنید و آب های داخل اطو را خارج کنید.

 


5- مخزن اطو را مجدداً پر کنید

 

اتو

 

 

یک سوم مخزنه اطو را از آب مقطر پر کنید
نکته:برای بهتر انجام شدن این کار می توانید سه چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان سرکه سفید مخلوط کنید

 

6- اطو را روشن کنید و اجازه دهید تا بخار کند و اجرام رسوب کرده و باقیمانده با فشاره بخار از اطو خارج شود

 

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

تزیین گلدان

 

 

یكی از اركان مهم میز ناهار خوری گلدان وسط میز است كه جزو لاینفك آن محسوب میشه كه می توانید با صرف كمی وقت و هزینه به بهترین شكل ممكن آن را تزیین كنید در اینجا تلفیقی از گل و شمع بكار رفته كه در رمانتیك ترین میزها وجود دارد.

اگه شما هم دوست دارین این آموزش را یاد بگیرید با من همراه شوید

 

 

 


مواد لازم:


شما حتما تا حالا این نوع گلدان ها یا كاسه ها را در بازار دیدید ؟ در رنگهای مختلفی در بازار وجود داره و قیمت زیادی هم نداره در اینجا از رنگ شیشه ای استفاده شده و به دو عدد در دو سایز نیاز دارید

 

 

 

تعدادی سنگ های رنگی


یك عدد آینه مربعی شكل كه گلدان را روی آن می چسبانید


تعدادی گل و برگ


دو عدد شمع


رنگهای مجاز


چسب

 

 

آب

 

 

تزیین گلدان

 

 

روش ساخت:

 

 

بعد از آنكه گلدان بزرگتر را روی آینه چسباندین گلدان كوچتر كه بهتره پایه دار هم داشته باشه را روی گلدان بزرگتر قرار بدهید

 

بعد سنگهای رنگی را داخل گلدان كوچكتر قرار بدهید

 

مقداری آب روی این سنگها بریزید

 

تزیین گلدان

 

 

از رنگهای مجاز چند قطره داخل آب بریزید در اینجا از رنگهای آبی و زرد استفاده شده

 

 

تزیین گلدان

 

 

 

آب را به هم بزنید تا رنگ سبز به وجود بیاد

 

حالا برگهایی كه ساقه هاش جدا شده را داخل این گلدان قرار بدهید

 

 

تزیین گلدان

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/vase-adorned-middle.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

خانه خود را خنک نگه دارید

 

وقتي تابستان مي‌آيد و خورشيد يك لحظه هم از تابيدن نمي‌ماند، خنك كردن خانه كار واقعا سختي مي‌شود حتي اگر قرار باشد اين كار با يك كولر آبي قوي يا پنكه‌اي هميشه روشن انجام شود. در اوج روزهاي گرم تابستان آن هم در حوالي ظهر گرما به بيشترين حد مي‌رسد و در برخي ساختمان‌هافضايي شبيه به سوناي خشك ايجاد مي‌شود.

 

البته استفاده از كولرهاي گازي يا سيستم‌هاي تهويه مطبوع كمي از اين مشكل مي‌كاهد، اما هزينه‌هاي نصب و هزينه‌هاي برق مصرفي آن به حدي است كه خيلي از خانواده‌ها را از خريد آنها منصرف مي‌كند. كساني هم هستند كه مي‌دانند در سيستم‌هاي تهويه هوا تركيباتي به كار مي‌رود كه سبب نازك شدن لايه ازن مي‌شود و به خاطر حفظ محيط زيست هم كه شده از اين كار دست مي‌كشند.

 

اما اگر دلتان براي كره زمين مي‌سوزد يا پول كافي براي خريد خنك‌كننده‌هاي قوي نداريد، مطمئن باشيد راهكارهاي ديگري هم براي خنك نگه داشتن خانه وجود دارد؛ راهكارهايي طبيعي و ساده كه هم خانه را خنك مي‌كند و هم هزينه‌هاي برق مصرفي را بالا نمي‌برد.

 

پس ابتدا راه‌هاي طبيعي را امتحان كنيد؛ راه‌هايي كه بدون استفاده از هيچ وسيله برقي، سرما را به خانه‌تان هديه مي‌دهد. يكي از بهترين اين روش‌ها پيشگيري از جذب و دفع گرمايي است كه به ساختمان مي‌تابد. گرما از چند راه وارد خانه مي‌شود كه مهم‌ترين آن گرماي ناشي از تابش خورشيد است كه از پنجره‌ها و سقف وارد مي‌شود.

 

راه ديگر، وسايل گرمايي داخل خانه است؛ وسايلي مانند اجاق گاز، آبگرمكن و فرهاي برقي. براي كاهش اين نوع گرما در خانه بهتر است بخصوص در ساعت‌هاي گرم روز كمتر اجاق گاز را روشن نگه داريد و از غذاهايي كه به پخت و پز نياز ندارند، استفاده كنيد. درزها و سوراخ‌هاي ديوار هم يكي ديگر از راه‌هاي ورود گرما به خانه است كه براي پيشگيري از تلنبار شدن گرما بايد آنها را پوشاند.

 

اين راه‌ها را در هر زمان و در هر نوع ساختماني مي‌شود امتحان كرد و راه‌هايي هم وجود دارند كه اگر چه بسيار كارسازند، ولي بهتر است هنگام ساخت ساختمان و پيش از استقرار افراد درآن انجام شود. يكي از اين راه‌ها استفاده از رنگ مناسب در نماي ساختمان‌هاست، كاري كه از جذب بيش از حد اشعه خورشيد جلوگيري مي‌كند.

 

گفته مي‌شود ساختمان‌هايي كه پوشش بيروني آنها تيره است، حدود 70 تا 90 درصد انرژي خورشيدي تابيده شده به سطح‌شان را جذب مي‌كنند و در مقابل، ساختمان‌هايي با رنگ روشن، گرما را انعكاس مي‌دهند و آن را دفع مي‌كنند.

 

حدود يك‌سوم از گرما نيز از راه پشت بام وارد خانه مي‌شود در حالي كه بازتاباندن و انعكاس دادن نور تابيده شده به پشت بام هم كار آساني نيست. بيشتر آسفالت‌ها و پوشش‌هاي پشت بام رنگ تيره دارند حتي پوشش‌هاي سفيد رنگ فايبرگلاس هم 70 درصد پرتوهاي تابيده شده خورشيد را جذب مي‌كنند.

 

اين يعني اين‌كه دفع گرما از پشت بام كار سختي است، اما با وجود اين مي‌شود كارهايي انجام داد. براي انعكاس نور تابيده شده به پشت بام مي‌توان از پوشش‌هايي كه براي سقف خانه‌هاي پيش ساخته استفاده مي‌شود، كف‌پوش‌هاي سفيد رنگ يا ورقه‌هاي فلزي استفاده كرد. آسفالت‌هايي حاوي فايبرگلاس و آلومينيوم هم وجود دارد كه البته به علت كدر و تيره رنگ بودن، پرتو‌ها را كمتر انعكاس مي‌دهد.

 

البته شايد اين راه‌ها كمي هزينه‌بر و وقت‌گير باشند و لازم باشد تا يكبار ديگر به دست‌هاي مبتكر خانم خانه چشم دوخت. قديم‌ها جلوي پنجره‌ بيشتر خانه‌ها حصير بود، چون مردم فهميده بودند كه يكي از راه‌هاي ورود گرما به خانه، پنجره‌هاست. اين كار ديگر در حال فراموشي است، اما به آن معني نيست كه كارايي‌اش را از دست داده است.

 

گفته مي‌شود 40 درصد از گرماي ناخواسته از راه پنجره‌ها وارد خانه مي‌شود. استفاده از پوشش‌هاي بازتاب دهنده نور يكي از راه‌هاي دفع اين گرماست. استفاده از اين نوع پوشش روي پنجره علاوه بر خنك نگه داشتن خانه، از تابش مستقيم نور خورشيد به وسايل خانه و كم رنگ شدن مبلمان، پرده‌ها و فرش هم جلوگيري مي‌كند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/home-keep-cool.html



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی


محافظ صفحه تلویزیون
محافظ صفحه تلویزیون: تلویزیون های گران قیمت امروز به دلیل ضخامت کم نسبت به تلویزیون های قدیمی آسیب پذیرتر هستند. حساس ترین و شکننده ترین قسمت تلویزیون صفحه (پنل) است که در اثر خوردن اشیا و ضربه هنگام بازی کودکان آسیب می بیند و دیگر نمی توان از تلویزیون استفاده کرد. معمولاً شرکت ها صفحه تلویزیون شما را تضمین نمی کنند و صفحه تلویزیون قابل تعمیر نیست. به همین دلیل ، برخی از شرکت ها و کارگاه ها محافظ های تلویزیون LED و LCD را طراحی و تولید کرده اند و این محافظ مشابه صفحه تالک است که روی صفحه تلویزیون قرار می گیرد و از تلویزیون شما محافظت می کند. در این مقاله ویژگی های این محافظ و نحوه استفاده از آن را توضیح خواهیم داد ، در ادامه با ما همراه باشید.

 محافظ صفحه تلویزیون

 

محافظ صفحه تلویزیون چیست؟
محافظ صفحه تلویزیون یک محافظ شفاف است که به تلویزیون صفحه تخت (LCD - LED - 3D - Cro - Curved TV - Q LED) متصل است تا از محافظت از صفحه تلویزیون در برابر آسیب و شکستگی ، جلوگیری از خراش ، اثر انگشت ، برخورد با کنترل از راه دور و اسباب بازی ها



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

نکاتی برای خرید لوازم التحریر, لیست لوازم التحریر برای دانش آموزان

لوازم التحریر باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی دانش آموز خریداری شود

 

روزهای پایان فصل تابستان، حال و هوای خاصی برای دانش آموزان دارد. خرید کیف نو، دفتر، مداد، خودکار و لوازم التحریر موردنیاز ديگر، بخش متعددی از دانش آموزان را سر ذوق می آورد.

نکته ی مهم در رابطه ی خرید وسایل مورد نیاز مدرسه، انتخاب بهترین گزینه ای است که هم کیفیت و هم قيمت مناسبی دارد.

 

ضروری نیست حتماً در شهریور ماه و مهر تمامی قلم و کاغذ مورد نیازتان را بخرید. این ماه ها شلوغ است و شلوغی موجود در بازار باعث می شود نتوانید بخوبی تصمیم بگیرید و امکان دارد گیج و سر در گم شوید.

 

لوازم التحریر فانتزی و با عکس هایی مثل بنتن، مرد عنکبوتی و غیره باعث عدم تمرکز دانش آموز و چشم و هم چشمی به ویژه در سنین پایین می شود. از طرفی گران قیمت تر هستند و تهیه آن ها باصرفه نیست.

 

لوازم التحریر و دیگر وسیله های مورد نیاز دانش آموز باید مناسب با ذوق و سلیقه بچگانه ی او خریداری شود، آزاد گذاشتن فرزندان در انتخاب وسیله های مورد نیازشان هم توصیه نمی شود و والدین باید در انتخاب های فرزندانشان با آن ها همراه شوند.

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان ابتدایی

پوشه کاغذ

دفتر ساده ۴۰ برگ، ۶۰ برگ و ۸۰ برگ و ۱۰۰ برگ در سال های بالاتر

مداد رنگ مشکی نرم

پاک کن

دفترچه چسبی

اتود تراشی و مغزی های آن

مدادتراش مخزن دار

مداد قرمز

جامدادی ترجیهاً پارچه ای

مداد رنگی ۱۲ رنگ

خط کش

ماژیک های قابل شست وشو

چسب ماتیکی

چسب مایع

قیچی کوچک سرگرد

کوله پشتی سبک

جامدادی بزرگ برای وسایل نقاشی

لیوان آب خوری

خط کش شابلون دار

کاور کلربوک برای برگه A4

برچسب برای نوشتن اسم دانش آموز روی وسیله هایش

کاغذ رنگی در رنگ های گوناگون

قیچی کوچک

مقوا رنگی در چند رنگ مختلف

هایلایتر

کاغذ A4 خط دار و بدون خط

خودکار قرمز،آبی،مشکی،سبز برای سنین بالاتر

لاک غلط گیر

گونیا، پرگار، نقاله برای دوره ابتدایی سوم

پوشه دکمه دار

زونکن برای منظم نگه داشتن برگه ها

جلد نایلونی کتاب

کاغذ شطرنجی

دفترچه يادداشت

ظرف ناهار در صورتی که فرزند شما ناهارش را در مدرسه می خورد

ظرف میوه و میان وعده

 

خرید لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر

کیف مدرسه باید مناسب با سن و قد دانش آموز تهیه شود

 

فهرست لوازم التحریر برای دانش آموزان دبیرستان

مداد نوکی (اتود)

نوک اتود

خودکار نوک ساچمه ای حداقل در ۴ رنگ

استیک نوت

دفتر

دفترچه يادداشت

 

هایلایتر

لاک غلط گیر

کلاسور

دفتر کلاسوری

روان نویس

زونکن

پوشه دکمه دار

ماژیک وایت بورد

مداد طراحی

تخته شاسی

پاک کن

کلربوک

کاور کاغذ

کاغذ کلاسور

خط کش

ست هندسه

منگنه

 

نکته هایی در خصوص تهیه ی لوازم مورد نیاز دانش آموزی:

 

 

* تهیه کیفی کوچک مخصوص وسایل بهداشتی حاوی( دستمال کاغذی جیبی، مسواک با محافظ، خمیر دندان، لیوان غیر فلزی نشکن مرغوب و حتی الامکان دردار) اجباری است.

 

* در صورتی که مدرسه ساعت ناهار دارد و دانش آموز از خانه ناهار می آورد می بایست از ظرف غذای دردار و از جنس مناسب برای قرار دادن در فر و مقاوم در برابر شستشو و حرارت با برچسب نام و نام خانوادگی استفاده کند.

 

* کیف مدرسه می بایست مناسب با سن و قد و شرایط اندامی و جسمانی دانش آموز و ترجیحا دو بنده با یک بند کمری، ( جهت رعایت سلامت ستون فقرات دانش آموز ) تهیه شود.

 

نکته هایی برای انتخاب کیف مدرسه و وسایل مدرسه:

* حتی المقدور از تهیه ی کیف های چرخدار( به علت وزن زیاد آنها ) دوری شود.

* در انتخاب دفترها، حتی الامکان جلد های سبک وزن خریداری شود.

 

* اگر وسایل سال پیش قابل استفاده می باشد، برای صرفه جویی و یادگیری این مهارت به دانش آموزان ترجیحا از آن وسیله ها استفاده شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/stationery2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

آشنایی با انواع پکیج, انواع پکیج

پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين آب گرم مصرفی بسیار مناسب است

 

پکیج چیست؟

پکیج وسیله ای است که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج دیواری از میزان و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از فواید بسیار مهم این وسیله می باشد . پکیج برای گرمایش رادیاتور و تأمين پی در پی آب گرم مصرفی منازل و ساختمان ها بسیار مناسب است. پکیج های نسل جدید سر و صدای بسیار کم سیستم محافظت در برابر یخ زدگی ، راندمان حرارتی بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و دودکش دوجداره جهت تأمين هوای کافی احتراق و خارج شدن کامل دی اکسید کربن و قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.

 

خریدن پکیج جدید امری مهم می باشد به دلیل آن که شما برای تأمين گرمایش خانه خود و یا تأمين آب گرم مصرفی به آن اتکا دارید. خرید پکیج جدید می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد و در صورتی که در اواسط زمستان هم پکیج شما از کار بیفتد تصمیم گیری این امر دوبرابر مشکل خواهد بود. بنابراین منطقی است که پیش از خرید پکیج جدید، پارامترهایی که در خرید بهتر یک دستگاه پکیج به شما کمک می کنند را بشناسید و از آن ها آگاه باشید.

 

درصورتی که قصد خرید پکیج دیواری را دارید لازم است اول با اقسام آن آشنا شوید.

 

در یک دسته بندی کلی می توان پکیج ها را در دو مدل پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم کرد.

 

همینطور بعضی از پکیج ها دو مبدله هستند. این گروه از پکیج ها به علت دارا بودن دو مبدل حرارتی، جریان آب گرم در انتها پیوسته بوده که این امر سبب کاهش رسوب گرفتن در مبدل و همچنین تأمين آبگرم بیشتر می گردد.

 

همینطور پکیج های فن دار دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز هستند و در شرایطی که یا پکیج در فضای باز نصب شده باشد و یا قسمتی از مسیر دودکش پکیج به صورت افقی (بیش از یک متر) باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

پکیج دیواری زمینی

اگر متراژ خانه شما بیش از ۳۰۰ متر مربع می باشد بهتر است از پکیج های زمینی استفاده گردد ودرصورتی که مصرف کننده به آب گرم بیشتر و یا گرمای بیشتری احتیاج داشته باشد پکیج زمینی برترین گزینه برای بهره برداری می باشد . همچنین درصورتی که با محدودیت فضا روبرو هستید و یا متراژ خانه شما زیاد نیست بهتر است از پکیج های دیواری استفاده نمایید. پکیج های دیواری می توانند به جای یک کابینت دیواری نصب شوند که علاوه بر اشغال فضای کم بازدهی انرژی بالاتری نسبت به موتور خانه ها دارند. یکی ديگر از تفاوت های پکیج زمینی و دیواری در ظرفیت ذخیره ی آب آن ها می باشد . پکیج هایی که زمینی هستند به دلیل بزرگ بودن نسبت به پکیج های دیواری که فاقد ظرفیت ذخیره آب هستند از گنجایش ذخیره ی آب زيادي برخوردارند و آب را گرم نگه می دارند.

 

مقایسه انواع پکیج دیواری و زمینی

در این جا می خواهیم پکیج دیواری و زمینی را که از سیستم های گرمایشی می باشند را بررسی کنیم.

 

این که چه فرقی بین این دو وجود دارد.

 

ظرفیت حرارتی پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است.

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است.

 

پکیج دیواری ابعاد کوچکتری نسبت به پکیج زمینی دارند و بر روی دیوار مثل کابینت وصل می شوند.

 

در صورتی که پکیج زمینی باید مانند کابینت زمینی بر روی زمین قرار بگیرد.

پکیج زمینی به خاطر وجود مخزن آب گرم مصرفی را ذخیره می کند.

 

آشنایی با انواع پکیج,انواع پکیج

قدرت گرمایشی پکیج زمینی بسیار بالاتر است

 

ظرفیت حرارتی دستگاه

درصورتی که دستگاه پکیج را برای تأمين گرمایش خانه خود انتخاب نموده اید و اکنون به دنبال خرید پکیج مناسب هستید می بایست در نظر داشته باشید که تنها برند پکیج مهم نیست. بلکه انتخاب بهترین پکیج با ظرفیت مناسب هم مهم است. یکی از موارد تعيين کننده در خرید پکیج مناسب ظرفیت آن است.

 

این که احتیاج شما به آب گرم بهداشتی و همچنین گرمای محیط چه مقدار می باشد و از طرفی با توجه به حالت جغرافیایی، خانه شما چه ميزان حرارت احتیاج دارد هر کدامیک پارامترهایی است که به وسیله ی آن می توانید گنجایش مورد نیاز پکیج را اندازه گیری و انتخاب نمایید.

 

بعضی از مصرف کنندگان محاسبه ی ظرفیت حرارتی پکیج را بر عهده ی می گذارند ولی شما می توانید برای محاسبه ی تخمینی طرفیت پکیج مورد نیاز خود متراژ واحد مسکونی خود را در عدد ۱۵۰ (کیلوکالری) ضرب کرده و آن را محاسبه نمایید.

 

پکیج دیواری علاوه بر تأمين آب گرم مصرفی در خانه، آب گرم مورد نیاز برای شو فاژها را در زمستان آماده می کند. استفاده از پکیج دیواری به نسبت آبگرمکن دیواری و سیستم شوفاژ منزل مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلاً محسوس نیست.

 

روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ منزل مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهم تر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژ منزل مرکزی بسیار بالاتر است. از ديگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای بسیار کم در مقایسه با سیستم آبگرمکن ایستاده و سیستم شوفاژ منزل مرکزی می باشد .

 

فواید استفاده از پکیج دیواری

استقلال مصرف کننده

صرفه جویی بیشتر انرژی

دسترسی اسان به پکیج شوفاژ دیوار

 

شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات

کاهش هزینه ها قيمت انرژی

کاهش هزینه تعمیرات

 

بی نیازی از عایق کاری

حجم اشغال کم

محافظت از محیط زیست

 

تأمين آبگرم فوری

تأمين آبگرم دائم

هوشمندی پکیج در تخصیص انرژی

 

امنیت بیشتر

کارکرد آرام و بی صدا 

 

رضایت و عملکرد بهینه و مناسب پکیج سبب شده است که این دستگاه رایج ترین روش تأمين گرما و آب گرم در جهان باشد و بدین گونه تردیدی در استفاده از آن به جا نمی ماند.

 

برای خرید پکیج دیواری و زمینی به نکات زیر توجه کنید.

 

انتخاب پکیج با توجه به فضای واحد مسکونی

بررسی دودکش

 

 

توجه کردن به مبدل حرارتی

ميزان آب گرم مصرفی شما چه مقدار است؟

 

کدام پکیج را انتخاب می کنید؟ دیواری یا زمینی؟

مبدل ها

 

خدمات پس از فروش

سیستم عیب یاب اتوماتیک با کد

بررسی هد پمپ سیر کولاسیون پکیج

 

انتخاب و خرید پکیج, مزایای خرید پکیج

پکیج دیواری بالای اجاق گاز و دیگر وسایل گرمازا نباشد

 

محل نصب پکیج دیواری گازی:

• بالای اجاق گاز و دیگر وسایل گرمازا نباشد

• حداقل فاصله با دیوار یا کابینت مجاور از دو طرف 15 سانتیمتر باشد

 

• حداقل فاصله از کف تا زیر پکیج 120 سانتیمتر باشد

• فاصله ی دستگاه با دیوار مقابل حداقل یک متر باشد

 

• فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل دودکش پکیج تا دریچه دودکش باید حداقل 30 سانتیمتر باشد.

 

هیچ گاه نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و باید حداقل 30 سانتیمتر پائین تر از دریچه دودکش نصب گردد. هرچقدر که بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پائین تر نصب کرد بهتر است. چرا که زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه سبب زیاد شدن مکش دستگاه می شود.

 

 

 

• در صورتیکه قصد خرید پکیج دیواری دودکش دار دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتماً توجه داشته باشید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن کافی دارد، بنابراین حتماً باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط بگیرد.

 

خدمات بعد از فروش

قبل از این که اقدام به خرید پکیج کنید لازم است در خصوص شرکت اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/package2-shopping-guide2.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

چگونه خانه هایمان را در زمستان گرم کنیم ؟

 

گرم کردن منازل در زمستان سرد آنقدر کار سختی نیست در ادامه میتوانید با ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان تالاب را دنبال نمایید.

 

فصل زمستان تاریک، سرد و طولانی مدت است دراین میان هزینه هایي که برای گرم کردن خانه استفاده می‌شود ممکن است گرانقیمت باشند. همیشه باید به فکر راهی بود که به سهولت خانه را گرم کند ودر عین حال هزینه ي زیادی را در بر نداشته باشد.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

راه هاي گرم کردن خانه در زمستان

 

تنظیم ترموستات

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

تنظیم صحیح ترموستات برای صرفه جویی در انرژی

 

در فصل زمستان همه ی ترموستات خانه را بر روی هفتاد و پنج «23 درجه سانتی گراد» تنظیم می‌کنند که همین باعث افزایش هزینه هاي آنها خواهد شد، به سهولت می‌توان دما را بر روی شصت و هشت«20 درجه سانتی گراد» تنظیم کرد و به این ترتیب تا حدود 6.2٪ در هزینه ها صرفه جویی کرد. اگر سردتان شد می‌توانید جوراب و لباس گرم تر بپوشید.

 

درز گیری درها و پنجره ها

درها و پنجره هاي بزرگ در خانه مطمئنا درزهایی دارند که باعث ورود هوای سرد به داخل خانه و خروج هوای گرم به خارج میشوند. مضمون ي مهم این است که می‌توانید درها و پنجره ها را درزگیری کنید تا از هدر رفتن گرما پیش گیری کنید. برای اینکار میتوانید درزها رابا استفاده از سیلیکون یا لاتکس بپوشانید.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

درزگیری پنجره ها برای پیش گیری از ورود هوای سر به خانه

 

استفاده از پرده های ضخیم

 

پرده ها نقش عمده اي را در زیبایی دکوراسیون یک نشیمن یا اتاق هاي خواب یک خانه بر عهده دارند. استفاده از پرده هاي پنبه اي در فصل زمستان در میتواند از هدر رفتن گرما در طول شب پیش گیری کند.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

استفاده از پرده هاي ضخیم برای پیشگیری از هدر رفتن گرمای خانه در شب

 

بخاری

استفاده از بخاری میتواند ایده ي بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن فضای خانه باشد، اما استفاده از آنها می‌تواند هزینه ي زیادی را دربرد اشته باشد، علاوه بر این بخاری میتواند بسیار خطرناک باشد و باعث آتش سوزی و یا خفگی شود.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

بخاری یکی از وسایل گرمایشی در فصل سرما و زمستان

 

استفاده از فرش مناسب

فرش ها میتوانند بعنوان عایقی برای گرم نگه داشتن محیط خانه مورد استفاده قرار گیرند.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

استفاده از فرش مناسب برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

 

پنکه سقفی

همان طور که میدانید هوای گرم در نزدیکی سقف خانه به دام میوفتد شما میتوانید با استفاده از یک پنکه ي سقفی هوای گرم را در خانه به جریان بیندازید.

 

ترفندهای کاربردی و مهم برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

به جریان انداختن هوای گرم خانه در زمستان با پنکه سقفی

 

شومینه

شومینه ها منابع عالی گرما دریک اتاق قلمداد میشوند. اما دراین بین ممکن است اشکالاتی هم داشته باشند؛ بعنوان مثال همه ی ي بخش هاي یک خانه رابه خوبی گرم نمی‌کنند و علاوه بر آن باید قبل از استفاده از شومینه از باز بودن راه خروجی آن مطمئن شوید تا خانه تان پر از دود نشود.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/ترفندهای-گرم-خانه.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

نکاتی برای مرتب کردن کمد لباس

یکی از قسمت هایي که اگر با روش مرتب کردن آن آشنا نباشید ممکن است سریع به هم بریزد و دچار مشکل شوید کم است. کمدها را باید طبق اصول و دسته بندی شده و با نظم بچینید.

 

14 نکته مفید در مرتب کردن کمد و اشتباهات رایج :

1. کمد یک فضای خصوصی است
قبل از هر حرکتی بعنوان نخستین قانون یادتان باشد کمد شما بعنوان یک فضای خصوصی باید توسط شخص خودتان ودر یک روز مجزا خانه تکانی شود. دوم قانون این است که قبل از هر كاری سعی كنید متناسب با فضایی كه در اختیار دارید وسیله تهیه كنید نه بیشتر ازآن. همین حرف، اول جلوی خرید لباس هایي كه شاید مجموعا یکبار پوشیده میشوند را می‌گیرد و این یعنی فضای بیشتر برای لباسهای قابل استفاده و نظم پذیری بهتر فضای موجود.

 

2. یکی یکی از لباس ها دل بكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. می‌توانید به درها سازه هاي پارچه اي جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را میتوانند درون خود جای دهند

سری به كمد لباس تان بزنید. یكی یكی لباس ها را ورق بزنید. كدام لباس ها را بیشتر از یك سال است كه نپوشیده اید؟! كمی با خودتان صادق باشید، بعد از این هم این لباس ها را نمی‌پوشید.

 

یك بار از این‌ها دل بكنید و اگر نو و قابل استفاده هستند به خیریه اي اهدا كنید تا با این كار لبخندی روی لب كسی كه نمی شناسید بیاید. بازهم با این كار فضا خالی میشود. از لباسهای كهنه دل بكنید. اگر رنگ رو رفته هستند و هیچ كاری غیراز دستمال ساختن نمیشود با آن ها انجام داد، خب معطل چه هستید؟! این لباس ها را بازآفرینی كنید و به كشوی دستمال هاي آشپزخانه ملحق شان كنید.

 

3. دسته بندی یادتان نرود
اگر 2 كمد یا بیشتر در اختیار دارید لباسهای رسمی را از لباسهای دم دستی و اسانی جدا كنید. لباسهای رسمی رابه ترتیب رنگ بچینید تا انتخاب كردن انها برای تان آسان تر باشد.

 

4. حساس هاي همیشگی
روسری ها ازآن دسته پوشیدنی هایي هستند كه همیشه نگران چروك شدن آن ها هستیم. یكی از راه حل ها آن است كه از چوب لباسی هاي چند طبقه استفاده كنید و روسری ها را روی آن تا كنید تا چروك نشوند. یك راه كم هزینه این است كه لوله دستمال كاغذی ها را بردارید به حلقه هاي كوچك تقسیم كنید. برش هاي عرضی در هر كدام ایجاد كنید و آن ها را روی یك چوب لباسی قرار دهید. حالا هر روسری را از داخل یكی از این حلقه ها را رد كنید.

 

5. از جعبه ها كمك بگیرید
برای مرتب كردن كشو ها از جعبه ها كمك بگیرید. مثلاً یك جعبه لیوان كه در حالت عادی 6 خانه دارد را بردارید ودر هر خانه 2 جفت جوراب با رنگ هاي نزدیك به هم قرار دهید. برای مرتب كردن سایر قسمت هاي كشوها هم همین شیوه را ادامه دهید و جعبه ها را مرزهای لباس ها قرار بدهید. حتی لباسهای كوچك هم به اسانی با این روش پیدا میشوند.

 

6. همه ی را آویزان نكنید
احتیاجی نیست همه ی لباس ها را روی چوب لباسی قرار دهید و آویزان كنید. لباسهای كتان و رسمی را كه با تا كردن به اسانی چروك می‌شوند آویزان كنید. لباس ها با بافت هاي ضخیم مثل ژاكت ها و پولیور ها را تا كنید ودر جعبه هایي كه برای تقسیم بندی فضای كمد تعبیه كرده اید، بچینید.

14 نکته برای مرتب کردن کمد لباس | اشتباهات رایج در استفاده از کمد

اشتباهات رایج در استفاده از کمد

7. طبقه هاي پارچه اي
قسمت انتهایی از یك میله آویز كمد را برای طبقه هاي پارچه اختصاص دهید و خرده ریزه هایي كه ممكن است خیلی دنبال شان بگردید را دراین وسیله جاسازی كنید؛ مثلاً آستین هاي حجاب یا جوراب هاي جورواجور.

 

8. چمدان ها را بیرون بیاورید
نه! پیشنهادی برای سفر نداریم. شما همیشه در سفر نیستید پس همیشه از چمدان هاي تان استفاده نمی كنید. لباس هایي كه در تغییر فصل جمع شان می كنید را در چمدان ها قرار دهید. وقتی هم به سفر میروید و چمدان لازم می‌شوید لباس ها را داخل جعبه هایي بگذارید و گوشه اي از اتاق قرارشان دهید تا زمان بازگشت. اینطوری از فضای خالی داخل چمدان ها به خوبی استفاده كرده اید.

 

9. در كمدها را فراموش نكنید
استفاده از در كمد ها را فراموش نكنید. میتوانید به در ها سازه هاي پارچه اي جیب داری آویزان كنید كه خیلی چیز ها را می‌توانند درون خود جای دهند. مثلاً دمپایی هاي شما در همین جیب ها جا میگیرند. یا شال هایي كه هنوز برای مرتب كردن شان، جایی پیدا نكرده اید. همه ی این‌ها می‌توانند در همین قسمت ساده از كمد قرار بگیرند.

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نکاتی-مرتب-کمد.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هدایای ارزشمند و شیک برای آقایان شیک پوش
یافتن بهترین هدیه برای مردی که دوستش دارید اغلب دشوار است. در حالی که بسیاری از خانم ها از هدایایی مانند گل ، جواهرات و حتی شکلات خوشحال هستند ، اما اغلب یافتن هدیه ای که باعث خوشبختی یک مرد شود دشوار است. اول از همه ،بهترین هدیه برای مردان در روز تولدشان باید توجه داشته باشید که مردان مختلف سلیقه و علایق مختلفی دارند. خواه در حال خرید یک پدر ، شریک زندگی یا مرد مهم دیگری در زندگی خود باشید ، این مشکل وجود خواهد داشت. اما ما برای شما هدایایی داریم که خرد می تواند آنها را از آنها بگیرد. نکات ما در انتخاب یک هدیه شیک برای آقایان می تواند به شما کمک کند تا یک هدیه جذاب برای پدر ، عموی یا حتی پدربزرگ خود انتخاب کنید ، اما پیشنهادات ما می تواند حتی برای بهترین دوست ، رئیس ، برادر یا هر شخص مهم دیگری باشد در زندگی خود نیز حضور داشته باشید. این هدایا می تواند برای مردانی که عاشق موسیقی ، ورزش یا اتومبیل هستند و یا مردانی که قلب سخت دارند و همیشه خرید آنها مشکل است مناسب باشد. به هر مناسبتی که باشد ، ما هدایایی را در این لیست آورده ایم که می توانند برای تولد ، سالگرد ازدواج ، روز ولنتاین ، عید و تعطیلات ، رویدادهای مهم یا حتی مناسبت ها استفاده شوند.

1- هدفون بی سیم Beats Studio
دسته های هدفون بی سیم

آیا می خواهید برای مردی عاشق موسیقی خرید کنید؟ هدفون Bates همیشه باعث می شود که از موسیقی آلبوم های مورد علاقه او گوش دهید. این هدفون یک هدیه عالی است زیرا صدای عالی دارد. ظاهر جذابی دارند و وقتی آن را روی گوش خود می گذارید کاملاً راحت می شوید. این هدفون به اندازه ای بالا طراحی شده است که برای میکس و مسترینگ در استودیوها مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوصاً برای کسانی که روی موسیقی باس کار می کنند مناسب است. اگر به دنبال گزینه ارزان تری هستید ، هدفون های با کیفیت Lola نیز می توانند گزینه خوبی برای بررسی باشند. ما همچنین می توانیم هدفون Pryma را به شما پیشنهاد دهیم. هزینه هدفون های بیتس حدود یک میلیون تن است.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



شايد شما هم اين روزها برای خود يا يكی از عزيزانتان در تكاپوی مراسم عروسی هستيد و مشغله هميشگي اين مراسم دوست داشتنی را مزه مزه می كنيد.


اگر این طور است از رزرو تالار مناسب تا خريد دمكنی برای جهيزيه! همه و همه چالش هايی است كه يا پشت سر گذاشته ايد يا دير يا زود بايد پشت سر بگذاريد! در همين راستا بر آن شديم تا مطلبي براي تازه عروس و دامادهاي عزيز در زمينه خريد مناسب جهيزيه آماده كنيم. اين مطلب را با يك دنيا آرزوي خوشبختي و شادكامی برايتان فراهم كرده ایم. با ما همراه باشيد.

دستبافت يا ماشينی؟
يكي ديگر از سوالات متداول همين انتخاب فرش مناسب است. در نظر بگيريد تك تك عناصر منزل شما از يك سبك دكوراسيون باشند؛ يك فرش مدرن در كنار مبلمان استيل اصلا زيبايي ندارد و همين طور يك فرش دستبافت ابريشمي با طرح هاي اسليمي در كنار يك دست مبل فانتزي مدرن! تك‌تك اينها زيبايي خاص خودشان را دارند كه در يك تركيب نامناسب جلوه‌شان را از دست می دهند. پس برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبك مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد. اغلب كفپوش‌ها از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند؛ بنابراين به سادگي با هر رنگي تركيب مي‌شوند. پس به هارموني رنگ در فضاي خود دقت كنيد.

تکنیک های خرید جهیزیه, اصول و خرید جهیزیه

برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ كفپوش و مبلمانتان نيز دقت كنيد


ساده يا والان دار!
پرده مناسب از نظر رنگي مي‌تواند با رنگ كوسن‌هاي شما هماهنگ شود و از نظر نوع پرده باز بايد به سبك مبلمان رجوع كنيم. براي فضايي با مبلمان استيل و فرش اصيل ايراني قاعدتا پارچه حرير با يك والان از جنس و رنگ پارچه مبل نياز است و براي يک دست مبل راحتي مدرن پرده‌هاي فانتزي پاسخ مناسبي است كه مي‌تواند والان‌دار، ساده و ... باشد. براي آشپزخانه اول بايد محل پنجره مشخص شود. اگر از نشيمن شما پنجره آشپزخانه ديد دارد، پس يك پرده با تركيب رنگ مناسب و متناسب با آن فضا انتخاب كنيد. يك نكته ديگر در خريد پرده ارتفاع سقف است؛ اگر سقف بلندي داريد از پرده‌هاي كوتاه استفاده كنيد و اگر سقف شما كوتاه است، كمك گرفتن از پرده‌هاي بلند سبب مي‌شود كه سقف تان بلندتر ديده شود.

خرید جهیزیه,راهنمای خرید جهیزیه

اگر پنجره آشپزخانه تان داخل پذیرایی دید دارد از پرده آشپزخانه استفاده کنید


جنگ ميان سفيد و سيلور!
امان از اين كاسه و بشقاب كه هر چه بخری باز يی چيزش كم است! براي انتخاب ظروف پذيرايي زياد خودتان را درگير نكنيد؛ هيچ آدم دنيا ديده‌اي شما را مجبور نخواهد كرد كه صفر تا صد 10 سال زندگي را در يكي، دو سال خلاصه كنيد و با خودتان به خانه ببريد! به قدر بودجه، نياز و كفايت خريد كنيد. همچنين هنگام خريد واقع بين باشيد. اگر واقعا توانايي و استعداد شيريني‌پزي نداريد، پس قالب‌هاي توي دست‌تان را زمين بگذاريد؛ چون از ماه سوم به بعد آنها را به انباري منتقل خواهيد كرد. در اين صورت مي‌توانيد هزينه‌شان را صرف موارد ضروري‌تر كنيد.

از طرف ديگر زياد در جست‌وجوي وسايل فانتزي نباشيد و كارآيي را مدنظر قرار دهيد. اين وسايل قرار است نهايتا تا پنج، شش سال آينده مثل روز اول براي شما كار كنند. براي لوازم برقي آشپزخانه مثل يخچال، گاز، هود و ...  دو انتخاب بيشتر نداريد؛ سيلور و سفيد! توجه داشته باشيد كه كابينت‌ها هم مثل كفپوش‌ها معمولا از رنگ‌هاي خنثي انتخاب مي‌شوند تا با هر رنگي خوب تركيب ‌شوند. پس زياد نگران اين موضوع نباشيد. نكته‌اي كه نبايد هنگام خريد لوازم آشپزخانه از ياد برد، مراسم پاتختي و حضور گرم اعضاي فاميل با انواع استكان و پيش دستی است. پس وقت تان را معطوف ديگر لوازم كنيد.

 

خريد مناسب جهيزيه, نکاتی برای خرید جهیزیه

وسایل بزرگ آشپزخانه تان را با توجه به رنگ کابینت ها انتخاب کنید


بخرم يا نخرم؟!
لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها همان چيزهايي است كه دقيقا بايد حس دروني شما را متحول كند؛ مثلا با ديدن يك تابلوي منظره، آرامشي عجيب به شما دست دهد يا يك مجسمه يادگاري از دومين قرار عاشقانه‌تان! يا حتي عكس های عروسی تان كه اميدوارم تا ابد زينت بخش خانه رويايي شما باشد، همه و همه بايد احساس دروني بی نظيري به شما ببخشد كه با ديدنشان خانه تازه معناي خانه پيدا كند.

آنچه بايد در اين مورد به آن توجه كنيد استفاده به اندازه از تزيينات است. گاهی وقت ها ذهن نياز به يك آرامش نسبي دارد؛ يک فضای شلوغ پر از رنگ ها و وسايل در هم و بر هم آرامش شما را بر هم خواهد زد. پس تعادل را در روزهای زندگی تان فراموش نكنيد و توجه داشته باشيد سليقه محبوب تان در تک تک عناصر اين خانه بايد دخيل باشد.

نکاتی هنگام خريد جهیزیه,بهترین مدل مبلمان برای خرید جهیزیه

لوازم دكوري از قبيل تابلو‌ها، كوسن‌ها، آباژورها حس دروني شما را متحول می كند


كلاسيك بهتر است يا مدرن!
براي انتخاب مبلمان آنچه ابتدا بايد مد نظر قرار دهيد، وسعت و متراژ فضاي شماست. در خانه‌هايي با متراژ بزرگ به دو دست مبلمان با دو مدل متفاوت نياز داريد؛ يكي براي فضاي نشيمن خصوصي (غالبا محل قرار‌گيري تلويزيون هم هست) كه مي‌تواند از نوع ال‌شكل باشد و ديگري نشيمن عمومي كه معمولا براي ‌مهمان مهيا مي‌شود و مبل استيل براي آن فضا مناسب است. اما همان طور كه مي‌دانيد بيشتر خانه‌هاي امروزي آن هم براي تازه‌عروس و داماد‌ها فضای کوچکی دارند. پس در این صورت، فكر مبلمان استيل را از سرتان بيرون كنيد. يك دست مبل راحتي به سبك مدرن هم مقرون به صرفه تر است و هم با فضاي خانه شما تناسب بهتری دارد. نگران نباشيد سال های بعد در يک منزل بزرگ تر و دلباز‌تر به مبل استيل محبوب تان خواهيد رسيد!

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how-buy2-dowry2.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

روش های خرید هلو رسیده, انتخاب هلو رسیده

برای خرید یک هلوی شیرین باید به بافت، رنگ و بوی میوه توجه کنید.

 

چگونه هلو شیرین و رسیده انتخاب و خریداری کنیم؟

چگونه می توان یک هلوی آبدار و شیرین با طعمی عالی را انتخاب و خریداری کرد؟ این سوالی است که احتمالا در میوه فروشی به ذهنتان خطور خواهد کرد. به این خاطر که اغلب میوه هایی که عرضه می شوند با اینکه ظاهر زیبایی دارند اما مزه ندارند و نمی توان از عطر و بویشان لذت برد.

 

برای خرید یک هلوی شیرین شما باید به بافت، رنگ و بوی میوه توجه داشته باشید.

 

انتخاب یک هلوی شیرین و آبدار فقط ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. برای آگاهی از بهترین روش خرید هلو در ادامه با ما همراه باشید.

 

رنگ

تیره ترین بخش هلو نشان دهنده رسیده بودن آن نیست، بلکه از روی نقاط روشن می توانید تشخیص دهید که میوه کال است یا رسیده.

 

با اینکه ده ها مدل هلو در جهان وجود دارد اما نمونه رایج آن که در همه میوه فروشی ها عرضه می شود قرمز و سفید است. در وهله اول برای انتخاب یک هلوی شیرین باید به رنگ آن توجه داشته باشید.

 

برای هلوهای زرد یا سفید، نوارهای زیر نقاط تیره میوه باید کاملا زرد یا سفید (کرم رنگ) باشد. اگر این خطوط سبز باشند یعنی میوه به طور کامل نرسیده است و نباید آن را انتخاب کنید. اگر رنگ آن درست بود، سراغ مرحله بعدی بروید.

 

راهنمای انتخاب هلو,انتخاب و خرید هلو رسیده

برای هلوهای زرد یا سفید، نوارهای زیر نقاط تیره باید کاملا زرد یا سفید باشد

 

بافت

هلو را خیلی نرم فشار دهید. اگر خیلی سفت است یعنی نرسیده و آماده مصرف نیست. البته توجه داشته باشید که هلو پس از چیدن هم می‌رسد، پس اگر در نظر دارید که میوه را چندین روز پس از خرید میل کنید، اشکالی ندارد که نمونه‌های سفت را انتخاب کنید.

 

اگر هلو تقریبا نرم و مثل توپ تنیس باشد یعنی رسیده و باید در عرض یک یا دو روز مصرف کرد. اما اگر خیلی نرم باشد یعنی کاملا رسیده و تقریبا له شده و فقط برای پختن مربا مناسب خواهد بود.

 

مهارت های انتخاب هلو, شیوه خرید هلو

هلو را کف دست بگذارید و خیلی آهسته فشار دهید تا ببینید چقدر سفت است

 

بو

بوی هلوی رسیده، شیرین و خوشایند است.

آخرین موردی که هنگام خرید هلو باید به آن توجه کنید، عطر میوه است. بوی خوب هلو پس از چیدن هم در اتاق پخش می‌شود. اگر هلویی که انتخاب کرده‌اید عطر شیرین و خوشایندی ندارد آن را انتخاب نکید زیرا بی‌مزه خواهد بود.

 

فرق بین هلو، شلیل و زردآلو چیست؟

هلو، شلیل و زردآلو در ظاهر تقریبا شبیه هم هستند اما با یکدیگر تفاوت های بارزی دارند. هر سه میوه از خانواده «پرونوس» ها هستند. پرونوس نوعی درخت است که شامل درخت های آلو، گیلاس، هلو، زردآلو و بادام می شود.

 

پرونوس بر اساس پوسته سختی که اطراف هسته را پوشانده و درون میوه جای دارد دسته‌بندی می‌شود. این هسته به سنگ تشبیه می شود و هر سه میوه یاد شده به عنوان میوه های سنگی شناخته می شوند.

 

تفاوت انواع هلو,نکته هایی برای انتخاب هلو

هلو شلیل ژنتیکی شبیه هم هستند اما زردآلو کاملا با این دو متفاوت است

 

 

هلو

هلو پوست پرزدار دارد. اغلب مردم این پوست را پیش از خوردن میوه می گیرند اما این پرزها خوردنی هستند و مشکلی برای فرد ایجاد نخواهند کرد. هلو وقتی رسیده باشد کاملا آبدار و شیرین است. از این میوه در انواع غذاها، سالادها، انواع مختلف سالسا، اسموتی و مربا استفاده می شود.

 

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

تنظیم فشار خون با لیمو, فواید قرار دادن لیمو در کنار تخت

چسباندن میخک روی لیمو باعث دوری حشرات می شود

 

اگر یک تکه لیمو را کنار تخت خود قرار دهید چه خواهد شد؟

همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

 

با فایده های قرار دادن لیمو در کنار تخت آشنا شوید.

بالاخره استراحت خواهید کرد

عطر مرکبات سیستم عصبی را آرام می کند، اضطراب را کاهش می دهد و به تسکین تنش بعد از یک روز سخت کمک می کند. اگر روغن ضروری لیمو ندارید، از یک تکه لیمو استفاده کنید.

 

فواید لیمو در اتاق خواب, تاثیرات لیمو در اتاق خواب

عطر لیمو و مرکبات سیستم عصبی را آرام می کند

 

تمرکز و توجه شما بهبود می یابد

لیمو یک خاصیت شگفت انگیز دیگر نیز دارد: استنشاق عطر هر روز، فرد متمرکز تر می شود و فعالیت ذهنی و حافظه آنها بهبود می یابد. اگر بوی لیمو وجود داشته باشد، حتی در محل کار نیز اشتباهات کمتری انجام می شود. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده است.

 

کاربرد لیمو در اتاق خواب,کاربرد لیمو در خانه

با استنشاق عطر لیمو، فرد متمرکزتر می شود و حافظه آنها بهبود می یابد

 

روحیه شما بهبود می یابد

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است. به همین دلیل است که اگر تمام راه حل های درمانی را امتحان کرده اید اما آنها هرگز کمکی نکردند، به این میوه آفتابی توجه کنید.

 

فواید قرار دادن لیمو در کنار تخت, از بین بردن افسردگی با لیمو

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است

 

هوا از میکروب ها پاک می شود

لیمو نه تنها عطر دلپذیر بلکه خاصیت ضد باکتریایی دارد. هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند.

 

 

بهبود بخشیدن به روحیه با لیمو,فایده های قرار دادن لیمو در کنار تخت

لیمو هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند

 

فشار خون بیشتر نیست

افراد زیادی از فشار خون بالا رنج می برند و لیمو نیز می تواند در اینجا کمک کند. بوی لیمو فشار خون را کاهش می دهد.

 

تاثیرات لیمو در اتاق خواب, تاثیر لیمو در خواب

بوی لیمو فشار خون را کاهش می دهد

 

حشرات شما را، آزار نمی دهند

مورچه ها، مگس ها، پشه ها و سایر حشرات بعید است که در خانه ای که بوی لیمو می دهد بمانند. و دیگر نیازی به هزینه کردن برای دافع مواد شیمیایی نیست. برای تأثیر بیشتر، میخک ها را به قطعات لیمو بچسبانید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/benefits2-lemon3-bed2.html



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای چک کردن اتومبیل,تعمیر خودرو

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید

 

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید. در حقیقت، کارشناسان واقعی خودرو به شما خواهند گفت که بعضی از مواردی که فکر می کنید درباره اتومبیل خود می دانید ممکن است کمتر از واقعیت باشد.

این که آیا شما سالهاست که صاحب یک ماشین هستید یا فقط یاد گرفته اید که چگونه رانندگی کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید. در حقیقت، کارشناسان واقعی خودرو به شما خواهند گفت که بعضی از مواردی که فکر می کنید درباره اتومبیل خود می دانید ممکن است کمتر از واقعیت باشد. به عنوان مثال تعداد زیادی از کارهایی که برای ماشین خود انجام می دهید ممکن است غیر ضروری باشد.

 

بنابراین لیستی از نکات و ترفندهای متخصص را به اشتراک می گذاریم که با آن ها آشنا شوید.

 

1. ممکن است باتری ماشین شما نیازی به تعویض نداشته باشد.

اگر به نظر می رسد که باتری ماشین شما مشکل دارد، اولین غریزه شما این است که باتری را تعویض کنید. اغلب، سیم های باتری به دلیل خوردگی مشکل ایجاد می کنند. یک ترفندی که مردم می توانند برای رفع این مشکل استفاده کنند ریختن نوشابه مشکی روی سیم ها است. که به مبارزه با فرسایش کمک می کند. یا ممکن است شارژ باتری به جای آن ارزان تر و آسان تر باشد. اگر نیاز به تعویض باتری دارید، اطمینان حاصل کنید که باتری جدید نو باشد زیرا باتری ها می توانند با گذشت زمان خراب شوند.

 

رازهای تعمیر خودرو, ترفندهایی برای تعمیر خودرو

ریختن نوشابه مشکی روی سیم های باتری باعث از بین رفتن فرسایش می شود

 

2. مهمتر این است که مطمئن شوید که روغن را از بین نبرید تا روغن آن را تمیز نگه دارید.

اگر فکر می کنید مجبور هستید هر 3،000 مایل روغن اتومبیل خود را مجدداً پر کنید، باید بدانید که متخصصان واقعاً پیشنهاد کردند که حدود 7،500 مایل انتظار داشته باشید، در حالی که برخی متخصصان ادعا می کنند صبر کردن حدود 10،000 مایل بی خطر است. وقتی صحبت از روغن خودرو می شود، مهمتر است که مطمئن شوید روغن ماشین شما به جای کثیف بودن، تمام نشود. روغن به طور معمول در اتومبیل های مدرن تبخیر می شود.

 

تعمیر خودرو,اسرار تعمیر خودرو

از تمام نشدن روغن اتومبیل تان مطمئن شوید

 

3. زنگ زدگی روی لنت های ترمز خود را بررسی کنید.

وقتی صدای ترمز ماشین را می شنوید، اولین غریزه شما این است که آنها را جایگزین کنید. به طور معمول، بهتر است ترمزها را برای زنگ زدگی درمان کنید که با مسواک زدن، خراشیدن آن به راحتی از بین می رود. به طور کلی، لنت های ترمز نیازی به تعویض ندارند تا زمانی که 90٪ از بین بروند.

 

زمان خرید روغن ترمز,رفع زنگ زدگی لنت ترمزها

زنگ زدگی روی لنت های ترمز خود را از بین ببرید

 

4- با بازرسی های رایگان مراقب باشید.

وقتی مکانیک شما به شما می گوید ماشین شما به چه چیزهایی احتیاج دارد و چه چیزهایی نیست، احتمالاً نمی خواهید یک متخصص را زیر سؤال ببرید. متأسفانه، مکانیک هایی در خارج از کشور وجود دارند که بیشتر به شما در زمینه اختصاص مشکلات پرداخت می کنند و حتی اگر اتومبیل خود را به یک "بازرسی رایگان" منتقل کنید. خوشبختانه علائمی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید.

 

برای یک، اگر آنها ادعا می کنند که یک قسمت نیاز به تعویض دارد، یک مکانیک قابل اعتماد آن قسمت را به شما نشان می دهد و توضیح می دهد که چرا نمی توان آن را ثابت کرد. مکانیکی که فقط انتظار دارد کورکورانه آن را جایگزین کند، ممکن است بخواهد به صورتحساب شما بیفزاید. حتی زبان هم می تواند مسئله ای باشد. مراقب مکانیک باشید که ادعا می کند مشکلات برای توضیح بیش از حد پیچیده هستند، آنها سعی می کنند شما را از فکر کردن چیزی که مورد نیاز است بترسانند یا حتی سعی کنند شما را در مقابل سؤال شما قلدری کنند.

 

چک کردن اتومبیل,راهنمای چک کردن اتومبیل

از صحبت های مکانیک خود مطمئن شوید

 

5- از مکانیک خود بخواهید تا تایرهای خود را بچرخاند.

وقتی نوبت به چرخیدن لاستیک هایتان می رسد، از مکانیک خود نپرسید. نه تنها دشوار است که بگوییم که آیا آنها واقعاً جابجا شده اند، بلکه بسیاری از متخصصان اعتقاد ندارند که این در واقع به لاستیک در بهبود سرعت کمک می کند. اگر برای چرخاندن لاستیک های خود به مکانیک خود نیاز دارید و به هر دلیلی اجتناب ناپذیر می شود، آنها را با گچ علامت گذاری کنید تا از چرخش تایرها مطمئن شوید.

 

ترفندهایی برای تعمیر خودرو, نکاتی برای تعمیر خودرو

روی لاستیک هایتان با گچ علامت بزنید تا از چرخیدن آن ها مطمئن شوید

 

6. از چراغ موتور چک نترسید.

 

شایع ترین دلیل چراغ موتور شما در داشبورد شما ظاهر می شود زیرا درب گاز شما به اندازه کافی چسبیده نیست و باعث ورود اکسیژن از درون خط گاز می شود. اغلب، آنچه در داشبورد شما ظاهر می شود، به جای مشکلات واقعی ماشین، به طراحی وسیله نقلیه یا مشکلات نرم افزار بستگی دارد. (بیشتر بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو)

 

اسرار تعمیر خودرو,رازهای تعمیر خودرو

چراغ موتور چک به جای مشکلات واقعی ماشین، به طراحی وسیله نقلیه بستگی دارد

 

7. احتمالاً نیازی به مواد افزودنی خاصی ندارید.

یک متخصص ماشین یا مکانیک ماشین باید مواد افزودنی خاصی را برای موتور، مخزن بنزین یا گیرنده شما پیشنهاد دهد تا به عملکرد ماشین شما کمک کند. در واقع، ماشین شما قبلاً از بنزین و روغن موتور مواد افزودنی خاصی دریافت می کند. نکته مهمی که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است که به طور منظم روغن را تغییر دهید.

 

تعمیر باتری ماشین,زمان خرید روغن ترمز

به طور منظم روغن را تغییر دهید

 

8- دوره های رانندگی آنلاین می توانند به پیشرفت تجربه رانندگی شما کمک کنند.

گذراندن دوره های رانندگی آنلاین مزایای زیادی دارد: آنها می توانند به شما در پس انداز کردن بیمه اتومبیل، گرفتن امتیاز از سابقه رانندگی خود کمک کنند و شما را در قوانین رانندگی به روز نگه دارند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/car-repair9-secrets.html



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هدیه هایی برای دانشجوها
اگر دانشجو باشند و در منزل دانشجویی زندگی کنند، هدیه های زیادی هستند که می توانید به آن ها بدهید تا در زمانی که دور از خانه در حال تحصیل هستند از آن ها استفاده کنند. ممکن است آن ها دنبال چمدان یا کیف بزرگی باشند که بتوانند تمام وسایل خود را در آن قرار دهند.

ایده های دیگری مثل چراغ مطالعه، اسپیکر یا صندلی راحتی هم می تواند بهترین هدیه برای پسرها باشند.

هدایای ورزشی و فیتنس
اگر پسرها به ورزش و بدنسازی بپردازند، هدایای زیادی هستند که می توانید برای آن ها در این زمینه تهیه کنید. هدیه برای دوست پسر یک کیف ورزشی، لباس ورزشی، چندتا وزنه، دمبل یا میله ورزشی هم می توانند گزینه های مناسبی باشند.

اگر در خانه ورزش می کنند یک میله بارفیکس تجهیز خوبی برای آن ها می تواند باشد. میله هایی هستند که بدون پیچ و میخ می تواند به چهارچوب در متصل شود. غیر از این موارد، وسایل ورزش مورد علاقه اش هم می تواند هدیه مناسبی برای او باشد.

هدایای شخصی
همان طور که می دانید پسرها دوست دارند خوشتیپ به نظر برسند. برای همین وسایلی که در این جنبه به آن ها کمک می کند می تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن باشد. ریش تراش، مسواک برقی، مرطوب کننده، آینه آرایشی یا حتی عطر و ادکلن از هدایای خوبی هستند که می توانید برای پسرها تهیه کنید.

لوازم ماشین
اگر پسرها ماشین داشته باشند، هدیه هایی که لوازم جانبی ماشین باشند برای آن ها می تواند جذاب باشد و بهترین هدیه برای پسران است. ایده های خوب برای این مدل هدیه می تواند این موارد باشند: یک کیف پشت صندلی برای وسایل، جای موبایل و تبلت داشبوردی، دور فرمان، کاور صندلی، جاکلیدی خوشگل و یا جعبه کمک های اولیه برای ماشین.

خرید هدیه برای پسر ها

اسباب بازی ها
وسایل بازی جذابی وجود دارند که می توانند هدیه جالبی برای بچه ها باشند. مثلا یک سبد بسکتبال کوچک برای خانه که پشت در نصب شود، می تواند گزینه مناسبی باشد تا هر زمان که بی حوصله و ناراحت بود، توپ به سبد پرتاب کند.

همچنین یک هلیکوپتر کنترلی هم جالب ترین و بهترین هدیه برای پسرها می تواند باشد. مردها و پسرها هردوشان دوست دارند که پرواز کنند. برای همین این هلیکوپترها می تواند برای آن ها هدیه خوبی باشد. هرچند که کار کردن با آن در ابتدا سخت است ولی کمی چالش برای پسرها می تواند هیجان انگیز باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



انواع چیدمان میز غذاخوری, نکاتی برای چیدمان میز غذاخوری

چیدمان بوفه (Buffet) میز غذاخوری

 

چیدمان بوفه (Buffet) میز غذاخوری :

چیدمان میز بوفه، تنها شامل موارد ضروری است. برای مثال هیچ بشقاب شارژی بر روی میز وجود ندارد. به علت اینکه مهمانان می توانند بشقاب مدنظر خودشان انتخاب کنند. وجود ظروف نقره بر روی میز معمول است و در انتهای میز چیده می شوند.

 

مرکز

دستمال کاغذی

دستمال کاغذی تاشده در مرکز قبل شروع سرویس قرار می گیرد.

 

کارت منو

کارت منو بالای سرویس گذاشته می شود.

 

سمت چپ

چنگال سالاد

سالاد دومین وعده ی سرو شده بنابراین در لبه ی بیرونی قرار می گیرد.چنگال سالاد معمولا کوچکترین چنگال است.

 

چنگال غذای اصلی

این چنگال سمت چپ شارژر یا کاغذ سرویس قرار می گیرد.

 

سمت راست

قاشق سوپخوری

اولین وعده ی غذایی سوپ است، بنابراین این قاشق در لبه بیرونی قرار می گیرد.

 

کارد غذاخوری

این کارد اولین کارد در سمت راست است.

 

بالا

لیوان آب

بزرگترین لیوان موجود بر روی میز

 

لیوان نوشیدنی

این لیوان تنها ظرف غیر معمول برای چیدمان میز بوفه است.

 

چیدمان بوفه,چیدمان بوفه میز غذاخوری

لیوان نوشیدنی تنها ظرف غیر معمول برای چیدمان میز بوفه است

 

چیدمان میزغذاخوری : رسمی (formal)

چیدمان رسمی میز غذا خوری اصولا برای مراسم های خاص مانند عروسی، جشن های تعطیلات و یا مهمانی که بیشتر از ۳ آیتم غذایی در آن سرو شود. شما معمولا می توانید چیدمان رسمی را در رستوران های لوکس که دارای پیش غذا، غذای اصلی و دسر می باشند مشاهده نمایید. چیدمان میز متواند متناسب با هر غذایی که سرو می شود در همان زمان بر روی میز چیده شود. چیدمان رسمی اصولا متقارن است به همین خاطر محل قرار گرفتن طروف بسیار مهم است. در این چیدمان ردیفی خطی از شمع ها در مرکز میز قرار می گیرد.

 

تکنیک های چیدمان رسمی میز,راهنمای چیدمان رسمی میز

چیدمان رسمی میز غذاخوری

 

مرکز

شارژر

تمام ظروف دور این بشقاب اصلی قرار می گیرند و بشقاب های وعده های غذایی روی آن قرار می گیرند؛ مانند ظرف سالاد، سوپ، ماهی. زمانی که غذای اصلی سرو می شود این بشقاب از روی میز برداشته می شود.

 

بشقاب غذا

این بشقاب بعد از هر وعده غذایی تعویض می شود و روی شارژر قرار می گیرد.

 

دستمال

دستمال روی شارژر قبل از شروع شدن سرویس قرار می گیرد.

 

کارت

کارت منو می تواند بالای دستمال و یا برای ظاهری صمیمی تر بر روی دستمال چاپ شود.

 

روش های چیدمان میز غذاخوری,چیدمان رسمی و غیر رسمی میز غذاخوری

در چیدمان رسمی میز تمام ظروف دور این بشقاب اصلی قرار می گیرند

 

 

سمت چپ

چنگال سالاد

سالاد دومین وعده ای است که سرو می شود پس بنابراین چنگال سالاد در بیرونی ترین لبه سمت چپ قرار می گیرد. چنگال سالاد کوچکتر از چنگال شام است.

 

چنگال ماهی

بعد از چنگال سالاد، چنگال ماهی قرار می گیرد. در مهمانی رسمی ماهی و یا غذای دریایی بعد از سالاد سرو می شوند. چنگال ماهی به گونه ای طراحی شده که به راحتی بتوان گوشت را از استخوان جدا کرد. در شام بدون غذای دریایی، چنگال ماهی به عنوان چنگال دوم استفاده می شود.

 

چنگال شام

این چنگال در سمت چپ شارژر یا بشقاب قرار می گیرد. چنگال شام معمولا بزرگترین چنگال ما بین چنگال ها است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buffet1-layout2-dining-table2.html



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



عطرها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند. به عنوان مثال عطر تن شماست که در خاطر دوستان تان تا سال های سال به یادگار می ماند، از این رو می توان آن را جزیی از شخصیت تان به حساب آورد. فرقی نمی کند که هدف تان از عطر زدن چیست، می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید یا اعتماد به نفس تان را بالا ببرید، در هر صورت شما باید شیوه درست خرید و استفاده از عطر، طریقه نگهداری آن و... را بدانید.

 

مهارت های عطر زدن, اصول عطر زدن

عطرها نقش مهمی را در زندگی ما  ایفا می کنند

 

عطر را به کدام قسمت های بدن بزنیم؟

هنگام عطر زدن، باید بدانید که آن را به کدام قسمت بدن تان بزنید. بهترین مکان ها برای عطر، نبض ها هستند، از این رو که گرم ترین نقاط بدن اند و به خوبی آن را پخش می کنند. بنابراین گردن، سینه، شانه و مچ دست بهترین نقاط برای این منظور شناخته شده اند. البته لازم نیست که به تمام این نقاط عطر بزنید، بهترین راه این است که دو نقطه از بدن تان، به عنوان مثال گردن و مچ دست، را انتخاب و عطرتان را تنها به این نقاط اسپری کنید.

 

چگونه عطر بزنیم؟

 پس از استحمام، به این علت که پوست بدن شما تمیز است، بهترین زمان برای عطر زدن است.

 

 عطر را در هوا اسپری نکنید.

 هنگام اسپری کردن، شیشه عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتی متر از بدن تان نگه دارید.

 

 در عطر زدن زیاده روی نکنید، 3 تا 4 اسپری کافی است.

 پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نمالید.

 

مهارت های عطر زدن, اصول عطر زدن

هنگام اسپری کردن، عطر را در فاصله 7 تا 15 سانتی متر از بدن تان نگه دارید

 

عطرها چند دسته اند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، باید بدانید که عطرها به چند دسته تقسیم می شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر می توانید در مورد آنچه مورد نیازتان است، تصمیم بگیرید.

 

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا برخی عطرها ارزان و برخی دیگر گران هستند. به طور کلی، تفاوت قیمت عطرها به درصد اسانس های موجود در آن که موجب دوام و ماندگاری عطر می شوند، بستگی دارد.

 

معیارهایی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گیرد، به شرح زیر می باشد:

 

• پرفیوم ها: پرفیوم ها بهترین و با دوام ترین نوع رایحه ها با  22 تا 30 درصد اسانس روغنی هستند که 6 تا 8 ساعت ماندگاری دارند.

 

• ادو پرفیوم ها: بعد از پرفیوم ها، ادو پرفیوم ها قرار می گیرند. این گروه با داشتن 15 الی 20 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می آورند که دوام آنها 4 تا 5 ساعت است.

 

• ادوتویلت ها: این دسته 2 تا 15 درصد اسانس روغنی دارند که 2 تا 3 ساعت هم زمان ماندگاری شان است.

 

• ادکلن ها: که برای مردان استفاده می شود تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند که ماندگاری شان تا 2 ساعت است.

 

قسمت های مناسب برای زدن عطر, راهنمای نگهداری از عطر

ادکلن ها تنها حدود 2 تا 4 درصد روغن دارند

 

چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید که با عطر خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، باید چگونگی انتخاب یک عطر خوب را نیز بدانید. برای این منظور، عطر را از فاصله روی سمپل های کاغذی اسپری کنید و پس از چند ثانیه آن را بو کنید و ببینید کدامیک با سلیقه شما بیشتر جور در می آید. فقط قبل از انتخاب یادتان باشد که عطرهای خنک برای روزهای گرم بهار و تابستان و عطرهای گرم و تند برای روزهای سرد پاییز و زمستان مناسب می باشد. 

 

اگر می خواهید در مورد ماندگاری عطر اطمینان یابید، آن را به مچ دست تان بزنید و بگذارید تا یک روز کامل روی دست تان بماند. از آنجا که پوست هر فردی با دیگری فرق دارد، از ترکیب عطر با روغن های طبیعی پوست نیز عکس العمل های متفاوتی نشان می دهد. به همین دلیل، با زدن عطر روی مچ دست تان، نه تنها ماندگاری عطر را بلکه رایحه آن را روی پوست بدن تان بهتر تشخیص می دهید.

 

هر عطری شامل 3 ترکیب مختلف است:

 

رایحه پایه (TOP NOTE): رایحه پایه، رایحه ای است که پس از چند دقیقه از استعمال عطر احساس می گردد. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر می باشد، به همین خاطر در فروش عطر تاثیر بسزایی دارد. ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند و تازه ای داشته و شدیدا فرار می باشند و به سرعت تبخیر می گردند. مدت زمان ماندگاری این عطر 15 تا 120 دقیقه است.

 

رایحه ثانویه (MIDDLE NOTE): رایحه ثانویه زمانی که رایحه ابتدایی از میان می رود آشکار می گردد. رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهد و بعنوان ملایم کننده بوی تند اولیه بکار می رود. رایحه این مرحله چیزی حدود 30 دقیقه تا 5 ساعت بعد از استعمال عطر احساس می گردد.

 

رایحه پایانی (BASE NOTE): رایحه پایانی عطر زمانی که رایحه پایه و ثانویه از میان می روند، آشکار می شود. ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می باشند. رایحه این مرحله قبل از 30 دقیقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد و همان بویی است که در نهایت برای شما از عطر می ماند. این رایحه 2 تا بیش از 8 ساعت ماندگاری دارد.

 

ماندگاری بوی عطرها,انتخاب عطر زدن

هر عطری شامل 3 ترکیب مختلف است

 

عطرها روی بدن های مختلف، تاثیرات متفاوتی را بر جای خواهند گذاشت. این که عطری روی بدن اطرافیان تان بوی خوبی دارد، دلیل بر این نیست که روی بدن شما هم همان تاثیر را می گذارد. بنابراین بهتر است که هنگام خرید عطر، خودتان آن را تست کنید.

 

عطرها را کجا نگه داریم؟

مکانی که عطرتان را در آنجا نگهداری می کنید، می تواند روی بوی آن تاثیر زیادی بگذارد، بنابراین باید در مورد جای نگهداری آن احتیاط لازم را به خرج دهید. به عنوان مثال نگهداری عطر در مکان هایی که تغییر ناگهانی دما دارند، می تواند آن را به سرعت تجزیه کند. نور خورشید نیز همین تاثیر را می گذارد. بنابراین از قرار دادن شیشه عطرتان در مکان هایی با دمای متغیر و در مقابل نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.

 

اگر می خواهید که عطرتان دوام بالایی داشته باشد، آن را در مکانی سرد، خشک و تاریک قرار دهید، به عنوان مثال کمد لباس هایتان می تواند مکان مناسبی برای این کار باشد.

 

اصول عطر زدن, بهترین مکان برای عطر زدن

عطر را در مکانی سرد، خشک و تاریک قرار دهید تا دوام بیشتری پیدا کند

 

چه مقدار از عطر استفاده کنیم؟

پس از این که عطر مورد علاقه خود را پیدا کردید، باید روش استفاده درست از آن را بدانید. بعضی ها در مصرف عطر صرفه جویی می کنند و تنها به یک اسپری راضی می شوند، در حالی که این مقدار آنقدر کم است که هیچکس متوجه آن نخواهد شد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tricks2-perfume.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای خرید ملحفه,خرید و انتخاب ملحفه

برای خرید ملحفه باید جنس آن در اولویت باشد

 

چگونه ملحفه مناسب انتخاب کنیم
برای خریدن ملحفه اول به طرح و نقش و ست کردن با دکور اتاف فکر می کنید یا جنس پارچه آن برایتان اولویت دارد؟ برای خواب راحت و استراحت روی آرامش بخش ترین جای خانه، لازم است قبل از خرید کالای خواب چهار مورد را در نظر بگیرید.

 

تعداد رشته های نخ پارچه

تعداد نخ های موجود در هر ۶٫۵ سانتیمتر مربع از پارچه، به عنوان شاخص سنجش نرمی و دوام ملحفه در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، این معیار همیشه هم قابل‌ اعتماد نیست. بالا بودن تراکم الیاف موجود در پارچه مهم است، اما نوع پنبه‌ به کار رفته در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

کیفیت پنبه

عالی ترین نوع پنبه، پنبه مصری صد درصد است. رشته های بلند پنبه مصری باعث می شوند ملحفه هایی که از این نوع پنبه تولید می شوند، کاملاً سبک و عالی باشند. این پارچه ها کاملاً محکم هستند و عمری طولانی دارند.

 

انتخاب ملحفه مناسب,راهنمای انتخاب ملحفه

عالی ترین نوع پنبه، پنبه مصری صد درصد است

 

پس از آن پنبه پیما (Pima) در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. پنبه پیما همچنین با نام تجاری سوپیما (Supima) شناخته می‌شود. اگر با پنبه ای با برچسب پنبه صد درصد مواجه شدید، احتمالاً پنبه ای آمریکایی است. پنبه ای با سطح ناهموار که با قیمت های مختلفی عرضه می‌شود.

 

الیاف کوتاه پنبه آمریکایی، می توانند از تاروپود پارچه خارج شوند و ساختاری ضعیف تر و سنگین تر دارند. اما پنبه پیما نرم است و کمتر پیش می آید که مثل پنبه آمریکایی ضخیم شود.

می‌توانید با صرف هزینه متوسط، ملحفه هایی از جنس پنبه پیما خریداری کنید. اما اگر به دنبال بهترین گزینه هستید می‌توانید ملحفه ای از جنس ساتن یا پرگال که از پنبه مصری بافته شده اند، خریداری کنید.

 

جنس های متفاوت ملحفه,آشنایی با انواع جنس های ملحفه

پنبه پیما نرم است و کمتر پیش می آید که مثل پنبه آمریکایی ضخیم شود

 

 

پارچه پرگال یا ساتن؟

واقعیت این است که این موضوع کاملاً سلیقه‌ ای است. پرگال (Percale) پارچه ای ساده، خنک و مات است؛ وزن مناسب و شستشوی راحتی دارد. بنابراین می تواند برای افراد گرمایی مناسب باشد. ساتن کمی سنگین تر و بسیار نرم است و جلوه ای صاف و روشن دارد که مانند پارچه های گران‌ قیمت اطلسی است. به هرحال اگر مطمئن نیستید که کدام پارچه را ترجیح می دهید، بهتر است نمونه‌ های مختلف را از نزدیک لمس کنید.

 

مهارت های خرید ملحفه,اصول مهارت های خرید و انتخاب ملحفه

پرگال برای افراد گرمایی مناسب است

 

گزینه های ارزان‌

پارچه های مخلوط پنبه و پلی استر که اغلب به عنوان Easy Care (مراقبت آسان) به بازار عرضه می شوند، انتخابی هوشمندانه هستند، زیرا با شستشوی مکرر به خوبی سازگاری دارند. مقدار پلی استر این پارچه ها کم و ترکیب آن نسبت به پنبه،۱۰ به ۹۰ است. پارچه ای که از این طریق به دست می‌آید بسیار با دوام است، بنابراین می توانید بارها آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و به همان نرمی و راحتی سابق تحویل بگیرید. البته توجه داشته باشید که استفاده از الیاف مصنوعی نباید در این پارچه ها از ۳۰ درصد بیشتر باشد، چرا که احساس خوبی نخواهند داشت و می‌توانند موجب عرق کردن شما در هنگام خواب شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/choosing2-perfect2-bedding1.html



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

کاغذ کادو گرد از محصولاتی است که به سبب تنوع و کاربردی که دارد، محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است. کاغذ کادو یک ورقه نازک تهیه شده از کاغذ است که برای تزئین و کادو پیچ کردن برای هدیه دادن به کار می‌رود. در ماضی این کاغذها کاهگلی بودند، رفته رفته طرح و نقش‌های زیادی بر روی آن‌ها پیاده شد و امروزه نیز از عکس کاغذ کادو فانتزی کاربرد می‌شود. در این مقاله قصد داریم الی شما را با خرید کاغذ کادو و وانگهی تاثیراتی که این فرآورده بر روی هدیه شما می‌گذارد صحبت کنیم. بعد لغایت انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

مشاهده بها کاغذ کادو

انواع کاغذ کادو
کاغذ کادو در سه نوع عرضه می‌شود:

کاغذ کادو فانتزی
کاغذ کادو گلاسه
کاغذ کادو کرافت
در اثناء خرید کاغذ کادو به این سوژه دقت کنید که کاغذ کادو از نوع گلاسه و کرافت در وزن ایده‌آل ۷۰ گرم تولید می‌شود. سایز استانداردی که باید برای یک کاغذ کادو در عقیده گرفته شود معمولا ۵۰×۷۰ می‌باشد. برای اینکه یک هدیه را به صورت دلخواه تزئین کنید بهتر است که با بازار بروز باشید.

هنگامی که منظور دارید کاغذ کادو را برای هدیه‌ای تهیه کنید باید به این جستار دقت کنید که کاغذ در شکل و اندازه هدیه شما مانع و خللی برپایی نکند. کاغذهایی که طرح‌دار هستند باید به یک طریق صحیح از آن‌ها کاربرد کرد.

چاپ کاغذ کادو چگونه است؟

چاپ کاغذ کادو چگونه است؟
خرید کاغذ کادو یکی از جذاب‌ترین کارها است، تنوعی که در این فرآورده وجود دارد می‌تواند شما را در یک دنیای قشنگ و فانتزی غرق کند. کاغذ کادوهایی را برگزیدن کنید که دوام فوقانی داشته باشند. یعنی خیلی نازک و یا خیلی سفت نباشند. چاپ کاغذ کادو معمولا بر روی کاغذ کادوهایی از جنس گلاسه ۹۰ گرم با تحریر ۸۰ تا ۷۰ انجام می‌شود.

دقت کنید که این نوع گرماژ را گزینش کنید؛ زیرا این ابعاد برای کادو کردن پسندیده هستند. البته استفاده از کاغذ کادو فقط برای هدیه دادن نیست. شما می‌توانید برای زیباتر کردن دفتر و وسایل خود و حتی تزئین حصار با طرح‌های مختلف از کاغذ کادو کاربرد کنید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

انتخاب کیف مناسب, کیف مناسب

راهنمای انتخاب کیف مناسب

 

برای ایجاد ظاهر مناسب، باید در مورد همه چیز فکر کنید - از یک کمر نازک تر تا یک شانه متناسب و خط لگن. حتی یک کیف دستی می تواند در صورت انتخاب شکل صحیح، شکل و شمایل شما را بهبود بخشد. و اگر کیسه ای اشتباه را انتخاب کردید، یک داستان دیگر است.

 

راهنمای انتخاب کیف برای داشتن ظاهری مناسب:

اول، شما باید در مورد نوع بدن خود آشنایی داشته باشید:

 اگر شانه های وسیع تری نسبت به باسن دارید، یک شکل مثلث معکوس دارید.

• اگر کمر و شانه های شما از باسن شما باریک تر است، شکل بدن شما گلابی است.

• اگر شانه ها، کمر و باسن شما به همان اندازه است، پس شما یک نوع مستطیل هستید.

 

کیف مناسب انواع اندام ها,انتخاب انواع کیف

شناخت انواع بدن

 

• اگر کمر از شانه ها و باسن شما بزرگتر است، در این صورت شما یک شکل سیب هستید.

• اگر شانه ها و باسن شما با کمر باریک تعادل است، شما یک شکل ساعت شنی دارید.

اینگونه است که می توانید نوع بدن خود را تعیین کنید. کارشناسان مد می گویند وقتی کیف دستی را انتخاب می کنید باید شکل متفاوتی از بدن شما باشد. مطلب زیر را دنبال کنید تا متوجه این موضوع شوید.

 

راهنمای انتخاب کیف, کیف مناسب بدن های متفاوت

کیف را با توجه به اندامتان انتخاب کنید

 

1. اگر شکل مثلث معکوس دارید

توجه خود را در اطراف ناحیه کمر خود نگه دارید تا ظاهری متعادل ایجاد شود. نکته قابل توجه برای شما طول و عرض تسمه هاست. از آنجا که دیگر به قفسه سینه خود احتیاج ندارید، به دنبال کیف های شانه خیلی کوچک یا بزرگ با تسمه های بزرگ نباشید.

 

شما می توانید کیسه های کراس اوور، کیف های کمربند، کیف های دستی کمربند بلند و بند را امتحان کنید.

 

نکاتی برای انتخاب کیف مناسب,مهارت های انتخاب کیف

کیف مناسب اندام مثلث معکوس

 

2. اگر شکل مستطیلی دارید

برای جبران شکل تیز خود باید منحنی هایی به شکل خود اضافه کنید، به همین دلیل طراحی و مواد کیف دستی برای شما مهم است. طول تسمه ها را به گونه ای نگه دارید که کیسه در باسن شما قرار بگیرد و کیسه های ساختاری و هندسی به شکل مناسب را برای دیگران بگذارد.

 

 

در عوض، کیف های چرمی نرم و کیف های بزرگو کیف های چوبی را انتخاب کنید.

 

کیف مناسب, مناسب ترین کیف

کیف مناسب اندام مستطیلی

 

3. اگر شکل گلابی دارید

شما نمی خواهید از کمر ضخیم تر به نظر برسید، بنابراین تمرکز خود را در اطراف شانه ها و سینه خود نگه دارید. برای رسیدن به این هدف، فقط باید در مورد طول تسمه دقت کنید. کیف دستی شما نباید زیر خط کمر باشد.

 

 

می توانید به سراغ کیف های شانه ای بروید و اگر کیف های کوچک را دوست دارید می توانید از آن ها با بند کوتاه استفاده کنید.

 

انتخاب انواع کیف,انتخاب کیف مناسب

کیف مناسب اندام گلابی

 

4- اگر شکل سیب دارید

شما باید تعادل ایجاد کنید تا بتوانید مرزهای بدن خود را متعادل کنید. اندازه و طراحی کیف دستی که شما انتخاب می کنید، همه تفاوت ها را ایجاد می کند. از مدل های کوچک، بند کوتاه و بدون ساختار خودداری کنید.

 

به جای بزرگ، کیف های دستی چرمی و چرم سخت کیف های دسته بلند مناسب شما هستند.

 

کیف مناسب, مناسب ترین کیف

کیف مناسب اندام سیب

 

5- اگر شکل ساعت شنی دارید

تبریک می گویم، شما یکی از افراد خوش شانس هستید! حتی اگر هیچ انتخابی در بین کیف دستی و بدنتان وجود نداشته باشد، باید کیف هایی را انتخاب کنید که شکل متعادل شما را پوشش ندهد.

 

به جلوه های صاف و الگوهایی شلیک کنید و برای جلوه ای چشمگیرتر، آنها را با لباس های ساده بپوشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

انتخاب کیف مناسب, کیف مناسب

راهنمای انتخاب کیف مناسب

 

برای ایجاد ظاهر مناسب، باید در مورد همه چیز فکر کنید - از یک کمر نازک تر تا یک شانه متناسب و خط لگن. حتی یک کیف دستی می تواند در صورت انتخاب شکل صحیح، شکل و شمایل شما را بهبود بخشد. و اگر کیسه ای اشتباه را انتخاب کردید، یک داستان دیگر است.

 

راهنمای انتخاب کیف برای داشتن ظاهری مناسب:

اول، شما باید در مورد نوع بدن خود آشنایی داشته باشید:

 اگر شانه های وسیع تری نسبت به باسن دارید، یک شکل مثلث معکوس دارید.

• اگر کمر و شانه های شما از باسن شما باریک تر است، شکل بدن شما گلابی است.

• اگر شانه ها، کمر و باسن شما به همان اندازه است، پس شما یک نوع مستطیل هستید.

 

کیف مناسب انواع اندام ها,انتخاب انواع کیف

شناخت انواع بدن

 

• اگر کمر از شانه ها و باسن شما بزرگتر است، در این صورت شما یک شکل سیب هستید.

• اگر شانه ها و باسن شما با کمر باریک تعادل است، شما یک شکل ساعت شنی دارید.

اینگونه است که می توانید نوع بدن خود را تعیین کنید. کارشناسان مد می گویند وقتی کیف دستی را انتخاب می کنید باید شکل متفاوتی از بدن شما باشد. مطلب زیر را دنبال کنید تا متوجه این موضوع شوید.

 

راهنمای انتخاب کیف, کیف مناسب بدن های متفاوت

کیف را با توجه به اندامتان انتخاب کنید

 

1. اگر شکل مثلث معکوس دارید

توجه خود را در اطراف ناحیه کمر خود نگه دارید تا ظاهری متعادل ایجاد شود. نکته قابل توجه برای شما طول و عرض تسمه هاست. از آنجا که دیگر به قفسه سینه خود احتیاج ندارید، به دنبال کیف های شانه خیلی کوچک یا بزرگ با تسمه های بزرگ نباشید.

 

شما می توانید کیسه های کراس اوور، کیف های کمربند، کیف های دستی کمربند بلند و بند را امتحان کنید.

 

نکاتی برای انتخاب کیف مناسب,مهارت های انتخاب کیف

کیف مناسب اندام مثلث معکوس

 

2. اگر شکل مستطیلی دارید

برای جبران شکل تیز خود باید منحنی هایی به شکل خود اضافه کنید، به همین دلیل طراحی و مواد کیف دستی برای شما مهم است. طول تسمه ها را به گونه ای نگه دارید که کیسه در باسن شما قرار بگیرد و کیسه های ساختاری و هندسی به شکل مناسب را برای دیگران بگذارد.

 

 

در عوض، کیف های چرمی نرم و کیف های بزرگو کیف های چوبی را انتخاب کنید.

 

کیف مناسب, مناسب ترین کیف

کیف مناسب اندام مستطیلی

 

3. اگر شکل گلابی دارید

شما نمی خواهید از کمر ضخیم تر به نظر برسید، بنابراین تمرکز خود را در اطراف شانه ها و سینه خود نگه دارید. برای رسیدن به این هدف، فقط باید در مورد طول تسمه دقت کنید. کیف دستی شما نباید زیر خط کمر باشد.

 

 

می توانید به سراغ کیف های شانه ای بروید و اگر کیف های کوچک را دوست دارید می توانید از آن ها با بند کوتاه استفاده کنید.

 

انتخاب انواع کیف,انتخاب کیف مناسب

کیف مناسب اندام گلابی

 

4- اگر شکل سیب دارید

شما باید تعادل ایجاد کنید تا بتوانید مرزهای بدن خود را متعادل کنید. اندازه و طراحی کیف دستی که شما انتخاب می کنید، همه تفاوت ها را ایجاد می کند. از مدل های کوچک، بند کوتاه و بدون ساختار خودداری کنید.

 

به جای بزرگ، کیف های دستی چرمی و چرم سخت کیف های دسته بلند مناسب شما هستند.

 

کیف مناسب, مناسب ترین کیف

کیف مناسب اندام سیب

 

5- اگر شکل ساعت شنی دارید

تبریک می گویم، شما یکی از افراد خوش شانس هستید! حتی اگر هیچ انتخابی در بین کیف دستی و بدنتان وجود نداشته باشد، باید کیف هایی را انتخاب کنید که شکل متعادل شما را پوشش ندهد.

 

به جلوه های صاف و الگوهایی شلیک کنید و برای جلوه ای چشمگیرتر، آنها را با لباس های ساده بپوشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



استایل مانتو دامن,ست مانتو دامن

ست مانتو دامن

 

بسیاری از خانم ها برای اینکه استایلی متفاوتی داشته باشند ترجیح میدهند به جای استفاده از شلوار از دامن های بلند همراه با مانتو استفاده کنند. درصورتی که شما هم تصمیم دارید از دامن در استایل خویش استفاده کنید این مطلب برای شما مفید است.

استایل ست مانتو دامن

رنگ سبز ارتشی، رنگی خیلی شیک است. شما میتوانید این رنگ را با رنگ سفید، رنگ مشکی و رنگ زرشکی به خوبی ترکیب کنید. در این استایل استفاده از دامن بلند سبز رنگ در کنار رنگ سفید و رنگ زرشکی در شال استایلی خیلی شیک و اسپرت بوجود آورده است.

 

ست دامن های بلند در روزهای گرم,پوشش  مانتو یا دامن بلند

شما می توانید رنگ سبز ارتشی را با سفید، مشکی و زرشکی به خوبی تلفیق کنید

 

استایل پیراهن با مانتو

در این استایل شما میتوانید برای بلندتر به نظر رسیدن قد خویش از یک پیراهن بلند یک رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ های ملایم و آرام مانند: طوسی، آبی و بنفش در این استایل خیلی زیباست.

 

استایل های دامن های بلند,استایل های پیشنهادی دامن های بلند

استفاده از رنگ های ملایم طوسی، آبی و بنفش در این استایل بسیار زیباست

 

استایل با دامن

یکی دیگر از استایل های پیشنهادی با دامن های بلند، این استایل است. رنگ سفید، یکی از رنگ های جدایی ناپذیر در فصل تابستان است. شما میتوانید یک دامن سفید رنگ بلند را با یک شومیز بلند ترکیب کنید و استایلی تابستانه و راحت داشته باشید.

 

مدل لباس های تابستانی,شیک ترین مانتو و دامن تابستانی

رنگ سفید، یکی از رنگ های جدایی ناپذیر در تابستان است

 

استایل مانتو با دامن

ترکیب رنگ بژ در کنار رنگ سفید و رنگ مشکی سبب ایجاد استایلی بسیار شیک و خاص شده است. شما به آسانی میتوانید از این استایل در روزهای گرم فصل تابستان استفاده کنید.

 

مانتو دامن شیک تابستانی,استایل های شیک با دامن های بلند

ترکیب رنگ بژ در کنار سفید و مشکی سبب ایجاد استایلی بسیار شیک و خاص شده است

 

استایل مانتو با دامن,استایل با دامن

استایل پیراهن و مانتو

 

 

استایل های شیک تابستانی, مدل لباس های تابستانی

دامن با مانتو

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 رنگ مد, رنگ مد 2020

رنگ سال 2020

 

آبی کلاسیک رنگ سال پنتون برای سال 2020 است.

 

شرکت رنگ آمیزی آمریکایی پنتون "جهانی مورد علاقه" آبی کلاسیک یا پنتون 19-4052 را به عنوان رنگ سال خود برای سال 2020 انتخاب کرده است.

 

در 4 دسامبر اعلام شد، رنگ کلاسیک آبی توسط پانتون به عنوان "یک حضور اطمینان بخش در ایجاد آرامش ، اطمینان و ارتباط" توصیف شده است.

 

وی افزود: "با بازگشت روز دیگر، این رنگ مورد علاقه جهانی به راحتی پذیرفته می شود."

 

به گفته این کمپانی، در حالی که رنگ امسال زندگی مرجان یک "انیمیشن و تأییدکننده زندگی" بود ، رنگ 2020 "احساس آرامش و آرامش را به روح انسان می بخشد و به آنها پناه می برد."

 

رنگ سال 2020, رنگ مد سال 2020

پالت های رنگ مد سال 2020

 

گفته می شود که رنگ آبی کبالت با ارتباطات، درون نگری و وضوح نیز در ارتباط است. از دیگر مزایای رنگ 2020، کمک به تمرکز و کمک به تمرکز مجدد افکار به ویژه با توجه به پیشرفت های شتاب بخش فناوری است.

 

رنگ های سال 2020, پالت رنگی سال 2020

رنگ آبی کبالت رنگ مد سال 2020

 

پنتون 19-4052 آبی کلاسیک ما را تشویق می کند که فراتر از بدیهیات باشیم تا تفکر خود را گسترش دهیم؛ ما را به چالش کشیدن برای عمیق تر اندیشیدن، افزایش چشم انداز خود و باز کردن جریان ارتباطات ". لاتریس آیزمن ، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون.

 

وی افزود: "ما در زمانی زندگی می کنیم که اعتماد و ایمان را می طلبد." "این نوع پایداری و اطمینان است که توسط پنتون 19-4052 آبی کلاسیک بیان شده است، رنگ آبی جامد و قابل اعتماد که همیشه می توانیم به آن اعتماد کنیم.

 

 

رنگ مد 2020, آشنایی با رنگ سال 2020

رنگ مد سال ۲۰۲۰

 

Pantone در دهه 1950 به عنوان چاپخانه در نیویورک تأسیس شد اما هم اکنون در کارلستاد نیوجرسی مستقر است. از سال 2000 ، آن را به عنوان یک تحقیق از سال پیش بینی روند انجام شده توسط موسسه رنگ پنتون ، رنگ سال را انتخاب کرده است.

 

 

رنگ سالانه ، که هر ماه دسامبر اعلام می شود ، بر اساس "آنچه در یک لحظه از زمان در فرهنگ جهانی ما اتفاق می افتد" انتخاب می شود.

 

 

رنگ سال 99, رنگ های سال 2020

آبی رنگ مد سال 2020

 

طبق گفته Pantone ، آبی کلاسیک قبلاً در مد ، طراحی داخلی ، منسوجات و طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فضای داخلی با استفاده از مزایای آرامش بخش آن خانه ای در پاریس توسط آن-لور دوبوسی، یک سالن ناخن در لس آنجلس و یک آپارتمان در پورتو ، پرتغال توسط Fala Atelier است.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

فرمژه,انواع فرمژه,مدل فرمژه

جدیدترین مدل‌های فرمژه

 

فرمژه یکی از لوازم‌های آرایش محبوب به ویژه برای کسانی که می‌خواهند آرایش چشم زیبایی با مژه‌های طبیعی خودشان داشته باشند است که با حالت‌دهی به مژه‌ها زیبایی چشم را چند برابر می‌کند. فرمژه جزوه قدیمی ترین لوازم آرایشی محسوب می‌شود که به علت کاربردی بودن آن هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. امزوزه فرمژه‍‌ها در تنوع رنگ و مدل‌های بسیار در بازار وجود دارد که در ادامه با جذاب‌ترین آن‌ها آشنا می‌شوید.

جدیدترین مدل‌های فرمژه

فرمژه,انواع فرمژه,مدل جدید فرمژه

فرمژه با دسته های تخت

 

فرمژه,جدیدترین مدلهای فرمژه,مدل فرمژه

فرمژه فرم موچین

 

فرمژه,مدل جدید فرمژه,مدل فرمژه

فرمژه با دسته متناسب با حالت قرارگیری انگشت‌ها

 

فرمژه,انواع فرمژه,مدل فرمژه

فرمژه حرارتی دکمه‌ای

 

فرمژه,انواع فرمژه,مدل فرمژه

فرمژه برس دار و جداکننده مژه

 

فرمژه,انواع فرمژه,فرمژه جدید

فرمژه با یک دسته صاف و یک دسته حلقه‌ای

 

فرمژه,انواع فرمژه,مدل فرمژه

فرمژه مدل ناخن‌گیری

 

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/types-eyelashcurler.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

انواع ریمل,ریمل,ریمل حجم دهنده

انواع ریمل

 

ریمل چشم، یکی از محبوب‌ترین و متداول ترین ابزار زیبایی چشم می‌باشد که در انواع مخلفی از نظر نوع ماده و ترکیبات،رنگ، برس و همچنین کاربرد دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع ریمل چشم و کاربردهای متفاوت آن‌ها را بشناسید و بتوانید انتخاب بهتری در خرید ریمل داشته باشید.

ریمل یکی از محبوب‌ترین ابزار زیبایی چشم

ریمل چشم، یکی از محبوب‌ترین و متداول ترین ابزار زیبایی چشم می‌باشد که استفاده از آن آسان است، و بلافاصله اثر قابل توجهی می گذارد. ریمل، مژه ها را حجیم تر کرده و چشم شما را زیباتر می کند و با تفکیک مژها، باعث می شود که چشم بزرگتر بنظر برسد.

 

ریمل ها بر اساس نوع و رنگ ماده و برس انواع مختلفی دارند که هریک کاربرد و تاثیر متفاوت نیز بر مژه‌ها دارد. شما باید با توجه نوع و رنگ چهره ،چشم و مژه‌های خود‌ و همچنین کاربردی که از یک ریمل انتظار دارید ریملتان را انتخاب کنید.

 

انواع ریمل ها بر اساس نوع کاربرد

انواع ریمل,ریمل,ریمل بلند کننده

کاربردانواع مختلف ریمل‌ها

 

• ریمل حجم دهنده (Volume Mascara)

باعث پرپشت نشان دادن مژه‌ها می‌شود.آنها معمولا فرمول غلیظ تری دارند و ممکن است حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشند که باعث می شود مژه های شما پرتر بنظر برسد.

 

و برای خانم‌هایی که مژه‌هایشان نازک و یا با حجم کم و فواصل زیاد است مناسب می‌باشد.

ریمل های حجم دهنده برسی تپل و ضخیم دارند و با یک حرکت حجم زیادی از ریمل را در تمام جهت های مژه می نشانند.

 

• ریمل بلند کننده ( Lengthening Mascara )

ریمل بلند کننده معمولا مواد تشکیل دهنده ای مانند الیاف دارد که می توانند خودشان را به مژه های شما بچسبانند تا مژه ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. آنها فرمولی دارند که می توانید بدون تجمع ریمل روی مژه ها، چند لایه از آن را روی هم بزنید. این نوع ریمل برای مژه‌هایی با حجم کافی اما کوتاه مناسب است. 

 

• ریمل فر کننده

این نوع ریمل به مژه ها شکل می دهد و مژه ها را به سمت بالا حالت می‌دهند. ریمل های فر کننده معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فر مژه ها بطور موقت کمک کنند. باید بیشترین مقدار ریمل فر کننده را به ریشه ی مژه ها بزنید تا شکل بگیرند. ریمل فر کننده برای خانم هایی که مژه‌هایی صاف و بدون حالت دارند گزینه مناسبی است.

 

• ریمل ضد آب (Waterproof Mascara)

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم بوده و باعث سیاهی اطاف چشم نمی‌شود. ریمل‌های ضدآب حاوی موم و روغن های معدنی هستند. اگر زیاد عرق کردن می‌کنید و دارای پوستی چرب هستید و یا اهل گریه کردن و رفتن به استخر با آرایش هستید، پس حتما از ریمل های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتان به حاله ای سیاه رنگ تبدیل نشود.

 

• ریمل های تقویتی

این نوع ریمل علاوه بر حجم دهی و بلند کردن دارای موادی هستند که برای تقویت مژه و پرشدن یا بلند شدن مژه به طور طبیعی نیز مفید هستند.

 

• ریمل فیبری (Fiber Mascara)

ریمل های فیبری در هنگام حرکت، با مژه هایتان درگیر می شوند و همه ی اطراف آن را می پوشانند.

 

 

• ریمل جدا کننده ی مژه

این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شود. با توجه به غلظت و بافت آن، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شود، هر مژه را جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما می دهد.

 

• ریمل اکلیلی

ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع موجود است که می توانند همان طور که گفته شد استفاده شوند. این ریمل را باید به طور مساوی روی مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود. برای زمانی که به مهمانی، کلاب یا دیسکو می روید به راحتی می تواند ظاهری پر زرق و برق و درخشان به شما بدهد. همچنین رنگ های متنوعی از این ریمل وجود دارد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/types1-mascara-makeup.html



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



موس صورت,موس صورت چیست,ویژگی های موس صورت

موس صورت

هر آرایشی با استفاده از یک پوشاننده مناسب صورت، زیباتر می شود. در این قسمت قصد داریم یکی از این پوشاننده‌ها که موس‌های آرایشی صورت است را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با ویژگی های موس، ترکیبات و مزایا و نحوه‌ی استفاده از آن آشنا شوید.

موس صورت چیست؟

موس کرمی است شبیه کرم پودر اما با فرمولاسیون و ظاهری متفاوت!

موس یک کرم غلیظ شده می باشد. کرم موس صورت به شکل کرم پودر می‌باشد اما بافت آن‌ها یکپارچه‌تر و کمی سفت تر است و خشک و حالت پودری ندارد. موس های آرایشی را می‎توان در گروه پایه و زیرسازهای آرایشی قرار داد.

 

مزایای استفاده از موس صورت

موس های صورت کرم‌های پوشاننده با ماندگاری بالا و بافت سبک هستند. موس های آرایشی در حین اینکه پوشش مناسبی روی پوست ایجاد می‌کنند و باعث یکدستی آن می‌شوند، همچنین عیوب پوست از جمله لک های را می‌پوشاند، اجازه نفس کشیدن را از پوست نمی‌گیرند. یعنی به علت نداشتن بافت سنگین منافذ پوست را نبسته و باعث جوش نمی‌شوند. بنابراین موس ها برای استفاده روزانه گزینه‎‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

 

حتما می دانید که بعد از استفاده از کرم پودر، برای تثبیت آن معمولا باید از پنکک استفاده شود. ولی کرم موس صورت نیاز به تثبیت کننده و پنکک ندارد و این به خاطر نوع ساختار کرم موس است که می توان گفت از نظر ساختاری، ترکیبی است از کرم پودر و پنکک.

 

موس، یک زیرساز آرایشی

آرایشگران در آرایشگاه از این نوع محصول برای پوشاندن عیوب صورت هنگام میکاپ و زیر سازی پوست استفاده میکنند زیرا موس پوشش دهی فوق العاده و یکدست را بر روی پوست ایجاد میکند و هیچگونه اثری از ماسیدگی بر روی پوست ایجاد نمیکند. همچنین بدلیل خاصیت مات کنندگی پوست بعد از استفاده برق صورت کاملاً از بین رفته و پوستی صاف و بدون برق را نمایان میکند.

 

  بیشتر بخوانید: طرز استفاده از موس مو

 

موس صورت,کرم موس چیست,زیرساز آرایشی

مزایای استفاده از موس صورت

 

ویژگی های موس‌های آرایشی:

 - پوشش دهی مناسب و یکدست

-  بافت نرم و سبک 

- نرمی و لطافت پوست

- زیرساز مناسب برای آرایش

- مانع از براق شدن پوست 

- مناسب استفاده روزانه

 

- تنوع رنگ

 

انواع موس های صورت آرایشی

- موس صورت برای انواع پوست و با تنوع رنگ در بازار موجود می‌باشد.

 

- موس های دارای خاصیت ضدآفتاب: در ترکیبات برخی از موس‌ها هم مانند بسیاری از کرم پودرها از ضد آفتاب استفاده شده است و حداقل میزان SPF آن 10 است که در آرایش‌های روزانه میتواند موجب محافظت پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب شود.

 

 

- مت موس‌ها (matte mousse): موس هایی با خاصیت مات کنندگی پوست که برای افرادی با پوست مختلط تا چرب بیشتر توصیه می‌شود.

 

نحوه‌ی استفاده از موس آرایشی صورت

استفاده از کرم موس صورت همانند کرم پودر است و با انگشت، اسفنج و پد های آریشی قابل استفاده است. برای آرایش روزانه می توانید مقدار کمی از موس را با انگشت‌ها روی پوست صورت پخش و محو کنید.اما بهتر است برای مراسم و میهمانی ها، کرم موس را به مقدار بیشتر و توسط اسفنج و پد آرایشی روی پوست استفاده کنید. 

 

کافی است مقداری از کرم را روی صورت خود بزنید و سپس با یک پد به حالت ضربه ای کرم را روی پوست پخش کنید. کرم موس به پد جذب نمی شود و کاملاً جذب صورت شما می شود. آرایشگران حرفه ای از انواع براش ها هم برای زدن و محو کردن کرم موس صورت استفاده می کنند.

 

نوع بسته بندی موس صورت

با ساختار پفکی و سبکی که کرم موس دارد، معمولا در شیشه های کاسه ای در دسترس قرار می گیرد تا استفاده از آن راحت باشد.

 

موس صورت مناسب شما کدام است؟

معیار اصلی انتخاب کرم موس صورت مانند کرم پودر، رنگ آن است. هرچه رنگ کرم موس با پوست شما هماهنگ تر باشد، قدرت پوشانندگی آن بیشتر می شود. 

 

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/face1-cream-mousse.html



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد